English

احضار سفیر آمریکا توسط مجارستان

وزارت خارجه مجارستان دیوید پرسمن، سفیر آمریکا در این کشور را به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده فراخواند.

احضار سفیر آمریکا توسط مجارستان
به گزارش خبرگزاری موج

، هفته گذشته بایدن از دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان انتقاد کرده و اوربان متهم کرده بود که به دنبال دیکتاتوری است.

وزیر خارجه مجارستان در واکنش به این اظهارات گفت: ما مجبور به گوش دادن به چنین دروغ‌هایی از سوی هیچکسی نیستیم؛ حتی اگر آن شخص رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

وی افزود: پس از ابراز این دروغ‌ها علیه نخست‌وزیر مجارستان، ما امروز سفیر آمریکا به وزارت‌ خارجه را احضار کردیم.

اوربان روز شنبه در پیامی ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود پس از دیدار روز جمعه خود با ترامپ در اقامتگاه مارالاگو در فلوریدا مدعی شد که دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر و بازگشت دوباره به کاخ سفید قادر به توقف جنگ میان روسیه و اوکراین خواهد بود.

بایدن در واکنش به این دیدار و اظهارات اوربان گفته بود: می‌دانید که او [ترامپ] امروز در مارالاگو با چه کسی ملاقات می‌کند؟ اوربان مجارستانی که صراحتا گفته است که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد، او به دنبال دیکتاتوری است.

وی مدعی شد که خودش به دنبال آینده‌ای است که در آن از دموکراسی دفاع کنیم، نه اینکه آن را کاهش دهیم.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها قول داده است که در صورت بازگشت به دفتر کاخ سفید، مناقشه اوکراین را «ظرف ۲۴ ساعت» حل و فصل خواهد کرد و مدعی شد که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پای میز مذاکره می‌نشیند. این در حالیست که در پاییز ۲۰۲۲، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که کی‌یف را از مذاکره با پوتین منع می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه