English

بیانیه پایانی کشورهای سازمان همکاری اسلامی در جده:

آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در غزه باید فورا برقرار شود

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست فوق‌العاده خود طی بیانیه‌ای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم کردند و خواستار ارائه کمک‌های فوری پزشکی و امدادی و گشایش کریدورهای بشردوستانه به غزه شدند.

آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در غزه باید فورا برقرار شود
به گزارش خبرگزاری موج

، وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه خواستار ارائه کمک‌های فوری پزشکی و امدادی و گشایش کریدورهای بشردوستانه به غزه شدند.

اعضای این نشست، خواهان برقراری فوری و بی‌قید و شرط آتش‌بس در نوار غزه شدند و نسبت به خطر ادامه جنایت نسل‌کشی و پاکسازی قومی در غزه هشدار دادند.

وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده که با محوریت حمله رژیم صهیونیستی به غزه و بنا به درخواست عربستان، فلسطین، اردن و ایران در استان جده عربستان برگزار شد، خواهان اتخاذ اقدامات فوری شده و از جامعه جهانی خواستند رژیم صهیونیستی را برای توقف جنگ غزه تحت فشار قرار دهد.

همچنین در بیانیه پایانی این سازمان بر مخالفت قاطع با هرگونه کوچ اجباری مردم غزه تاکید شده است‌.

در ادامه این بیانیه از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخواست شده، تحقیقات درباره جنایات جنگی مقامات رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌دفاع فلسطین را به سرعت تکمیل کند.

در این بیانیه ضمن قدردانی از آفریقای جنوبی و دیگر کشورهایی که وضعیت فلسطین را به دیوان لاهه ارجاع داده‌اند، بر اهمیت کشیدن جنایتکاران به عدالت بین‌المللی تاکید شده است.

همچنین از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که عضو دیوان کیفری بین‌المللی هستند، خواسته شده است جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی در فلسطین را در اسرع وقت به دیوان ارجاع دهند.

روز جمعه گذشته ۱۱ اسفند سازمان همکاری اسلامی در توییتی از برگزاری این نشست فوق‌العاده با موضوع تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، در مقر این سازمان در جده خبر داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون جنگ ویرانگری را علیه مردم غزه شروع کرده که بر اثر آن هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند و رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت علیه مردم غزه به دیوان دادگستری بین‌المللی کشانده شده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه