English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۳ هراس بزرگ صهیونیست‌ها در مورد حزب الله لبنان

«نهادهای مطالعاتی و اندیشکده ای اسرائیل تاکنون گزارش های مختلفی را در مورد توان تسلیحاتی و نظامی حزب الله لبنان منتشر و ارائه کرده اند. این نهادها به طور خاص به این مساله اشاره دارند که حزب اللهِ سال 2006 میلادی(در دوره جنگ 33 روزه) با حزب الله سال های 2023 و 2024، تفادت های بنیادینی دارد.»

3 هراس بزرگ صهیونیست‌ها در مورد حزب الله لبنان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج؛ در روزهای گذشته و در بحبوحه تداوم جنگ غزه، سطح تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس در مناطق مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی، به نحو قابل توجهی افزایش یافته است. در این راستا، صهیونیست ها به تازگی با انجام یک حمله به شهر بعلبک لبنان، اقدام به هدف قرار دادن اهدافی در این منطقه کرده اند.

البته که مناطق جنوبی لبنان نیز آماج حملات هوایی و توپخانه ای صهیونیست ها بوده است. در جبهه مقابل، حزب الله لبنان هم با ده ها راکت، پایگاه هوایی میرون که یکی از پایگاه های جاسوسی مهم رژیم اشغالگر قدس در شمال اراضی اشغالی است را هدف قرار داده و به اذعان و اعتراف مسوولان اسرائیلی، خسارات سنگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. "یوآف گالانت" وزیر جنگ صهیونیست ها به تازگی در موضع گیری مدعی شده که اسرائیل به دنبال توسعه دادن فضای جنگ و تنش با حزب الله لبنان است.

با این همه، در پسِ این قبیل لفاظی های مقام های رژیم اشغالگر قدس علیه حزب الله لبنان، این رژیم 3 هراس بزرگ در مورد جنبشِ مذکور دارد.

 

 زرادخانه تسلیحاتی پیشرفته حزب الله لبنان  

نهادهای مطالعاتی و اندیشکده ای اسرائیل تاکنون گزارش های مختلفی را در مورد توان تسلیحاتی و نظامی حزب الله لبنان منتشر و ارائه کرده اند. این نهادها به طور خاص به این مساله اشاره دارند که حزب اللهِ سال 2006 میلادی(در دوره جنگ 33 روزه) با حزب الله سال های 2023 و 2024، تفاوت های بنیادینی دارد.

در این راستا، آن ها به صورت ویژه به پیشرفته و گسترده شدنِ زرادخانه تسلیحاتی حزب الله لبنان اشاره دارند و تاکید می کنند که حزب الله در سال 2006، چیزی در حدود 15 هزار موشک در اختیار داشته است این در حالی است که این جنبش اکنون بیش از 150 هزار موشک را در اختیار دارد. نکته مهم اینکه بُرد، شدت تخریب، و دقت موشک های حزب الله لبنان نیز به نحو قابل توجهی بهبود یافته و تقویت شده است(البته که حزب الله در وضعیت کنونی از یگان های توپخانه ای، زرهی و پهپادی نیز سود می برد).

حال در این فضا، حزب الله البنان می تواند در مدت زمان بسیار کمی، حجم قابل ملاحظه ای از موشک ها را به سمت اراضی اشغالی شلیک کند و یک بحران تمام عیار را برای اسرائیل ایجاد کند. موضوعی که یک کابوس بزرگ برای صهیونیست ها است.

 

 کماندوهای رضوانِ حزب الله لبنان

حزب الله لبنان در سال های اخیر از حیث تقویت نیروی انسانی خود نیز وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است. این جنبش در وضعیت کنونی بر اساس ارزیابی های نهادهای صهیونیستی بیش از 45 هزار پرسنل فعال دارد. با این حال، نیروهای رزمی زمینی حزب الله لبنان توانسته اند در سال های گذشته با حضور در میدان های جنگ های مختلف، تجربیات قابل توجهی را کسب کنند و به یک چالش جدی برای صهیونیست ها تبدیل شوند.

در وضعیت کنونی، کماندوهای نیروی رضوانِ حزب الله لبنان یک کابوس بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس هستند. نیرویی که رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به آن حساس است و خواستار عقب نشینی این نیروها از مرزهای مشترک لبمنان و فلسطین اشغالی شده است. نیروهای رضوان در طی سال های جنگ سوریه، به درخواست دولت این کشور و برای مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری، در میدان های جنگ این کشور حضوری فعال داشتند و توانستند تجربیات میدانی خود را به نحو قابل توجهی افزایش دهند.

مساله ای که سبب شده تا در ضورت وقوع هرگونه درگیری و نبرد مستقیم میان حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس، صهیونیست ها با چالش های جدی در مواجهه با توان نظامی حزب الله و نیروهای آن رو به رو باشند.

 

 تونل های زیرزمینی حزب الله لبنان

تاکنون مطالب و گزارش های مختلفی در مورد پیچیده بودن تونل های زیرزمینی جنبش حماس در نوار غزه گفته شده است. با این حال، باید توجه داشته باشیم که گزارش های مختلف حاکی از این هستند که حزب الله لبنان نیز شبکه تونلی پیشرفته ای را در جنوب لبنان ایجاد کرده که بر اساس گزارش های نهادهای غربی، به مراتب پبشرفته تر از شبکه تونلی حماس است. برخی از کارشناسان مسائل راهبردی و رسانه های غربی هشدار داده اند که هیچ بعید نیست برخی از این تونل ها به عمق اراضی اشغالی نیز راه داشته باشند.

همین ناشناخته بودن شبکه تونلی حزب الله لبنان، برای رژیم اسرائیل به یک چالش بزرگ تبدیل شده و سبب شده تا هرگونه درگیری مستقیم با حزب الله لبنان برای اسرائیل، به معادله ای تبدیل شود که می تواند در نوع خود کابوس های بزرگی را برای رژیم اشغالگر قدس تداعی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه