English

جزئیات حمله یمنی‌ها به کشتی انگلیسی مشخص شد

درپی حمله نیروهای مسلح یمن به یک کشتی انگلیسی در خلیج عدن، منابع مطلع جزئیات بیشتری از این کشتی شامل محموله و وضعیت فعلی آن را فاش کردند.

جزئیات حمله یمنی‌ها به کشتی انگلیسی مشخص شد
به گزارش خبرگزاری موج

، شبکه المیادین در این باره به نقل از منابعی که آنها را «خاص» توصیف کرده است، گزارش داد: کشتی انگلیسی «RUBYMAR» که در خلیج عدن هدف قرار گرفته شد حامل «آمونیاک» بود.

منابع المیادین گفتند: پس از اصابت تسلیحات دریایی یمن به این کشتی، آتش گرفت و پس از ناکام ماندن تلاش‌ها برای نجات، شروع به غرق شدن در دریا کرد.

این منابع اعلام کردند: این کشتی با سلاح‌های جدید و دقیق هدف قرار گرفت که تا بدین لحظه از آنها رونمایی نشده است.

منابع نظامی یمنی درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی در عملیات جدید نیروهای مسلح یمن نیز گفتند: پس از سرنگونی تعدادی از پهپادهای MQ۹ در یمن، این پهپادها توسعه یافته و مدرن شده‌اند، اما با تسلیحات پدافندی جدید با آن مقابله شد.

این منابع همچنین گفتند آمریکا از ساقط کردن این پهپاد متعجب و غافلگیر شده‌ است.

در این باره شرکت امنیتی انگلیس اعلام کرد: مالک و اپراتور کشتی انگلیسی «RUBYMAR» که هدف حمله نیروهای یمنی قرار گرفت، در حال بررسی گزینه‌های یدک کش آن از خلیج عدن است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز اعلام کرد که ارتش این کشور یک کشتی انگلیسی «RUBYMAR» را در خلیج عدن هدف قرار داده است.

طبق گزارش شبکه المسیره،‌ وی در این باره گفت: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی یمن این کشتی را با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

یحیی سریع اعلام کرد: به یاری خداوند این حمله به صورت مستقیم و دقیق انجام شد.

وی از وارد شدن خسارت شدید به این کشتی و تخلیه ایمن کادر آن خبر داد و گفت: این کشتی از حرکت بازمانده و در معرض غرق شدن قرار دارد.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد که ارتش یمن پهپاد MQ۹ را که درحال انجام اقدامات خصمانه در الحدیده بود رهگیری و سرنگون کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه