English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

مهمترین سلاح صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه چیست؟

«اشغالگران صهیونیست در بحبوحه جنگ غزه، امید زیادی را به موثر بودنِ یکی از سلاح ها و حربه های قدیمی خود داشته اند که البته هدفگذاری های آنها در این رابطه تاکنون چندان درست نبوده است. این سلاح چیزی جز "دروغ‌پراکنی" نیست و از ابتدای جنگ غزه، اسرائیل جلوه های عینی از آن را به نمایش گذاشته است.»

مهمترین سلاح صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه چیست؟

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج؛ بیش از چهار ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که تاکنون منجر به شهادت رسیدن بیش از 27 هزار فلسطینی و مجروح شدن بیش از 70 هزار تن دیگر شده و البته که هزاران فلسطینی نیز همچنان زیر خروارها آوار ناشی از بمباران های صهیونیست ها در نوار غزه گرفتار هستند. آمارهای رسمی حاکی از این هستند که جنگ غزه را از منظر نرخ کشتار غیرنظامیان، بایستی خونین‌ترین و مرگبارترین جنگِ قرن بیست و یکم دانست.

جنگی که سبب شده تا اخیرا دولت آفریقای جنوبی علیه صهیونیست ها و نسل کشی آن ها در نوار غزه، به دیوان بین المللی دادگستری شکایت ببرد. موضوعی که با بازتاب های گسترده بین المللی همراه شده و البته که دیوان بین المللی دادگستری نیز به تازگی در حکمی موقت، به صورت ضمنی تایید کرده که رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه دست به نسل کشی و پاکسازی قومیتی زده است. با این همه، در عرصه میدانی، رژیم صهیونیستی نتوانسته به هیچکدام از اهداف تعیین شده خود برسد.

رژیم اشغالگر قدس بارها تاکید کرده که هدف اصلی آن از جنگ غزه، نابودی جنبش حماس و همچنین آزادسازی اسرای اسرائیلی است که در کنترل جنبش حماس هستند. با این حال، به اذعان آنچه منابع غربی و صهیونیست می‌گویند، نه تنها هنوز بخش قابل توجهی از توانمندی های رزمی حماس دست نخورده باقی مانده بلکه صهیونیست‌ها با استفاده از تمامی فناوری ها و نیروهای ویژه و زبده خود، نتوانسته اند حتی یک اسیر اسرائیلی را آزاد کنند و به تازگی از طریق میانجی‌گران بین المللی سعی داشته اند تا زمینه را برای آتش بسی فراهم کنند که در قالب آن اسرای صهیونیست آزاد شوند.

با این همه، اشغالگران صهیونیست در بحبوحه جنگ غزه، امید زیادی را به موثر بودنِ یکی از سلاح ها و حربه‌های قدیمی خود داشته اند که البته هدفگذاری های آن ها در این رابطه تاکنون چندان درست نبوده است. این سلاح چیزی جز دروغ پراکنی نیست و از ابتدای جنگ غزه رژیم اشغالگر قدس جلوه های عینی و متنوعی از آن را به نمایش گذاشته است. در جدیدترین مورد، رژیم اشغالگر قدس به تازگی مدعی شده که اسنادی را در نوار غزه یافته که بر اساس آن ها این نکته تایید می شود که ایران از سال 2014 تا 2020 میلادی، چیزی در حدود 154 میلیون دلار کمک مالی را به جنبش حماس در نوار غزه تحویل داده است.

ادعایی که بلافاصله جنبش حماس در بیانیه‌ای آن را "مضحک" توصیف کرد و تاکید نمود که این قبیل ادعاهای اشغالگران صهیونیست صرفا با هدفِ لاپوشانی شکست هایشان در میدان های جنگ غزه مطرح می شوند. در روزهای نخست آغاز جنگ غزه نیز صهیونیست ها مدعی شدند که رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین در جریان عملیات "طوفان الاقصی"، اقدام به سربریدن نوزدان ساکن در اراضی اشغالی کرده اند و به برخی زنان تجاوز کرده‌اند.

ادعاهایی که کذب بودنِ آن ها حتی از سوی مقام های ارشد صهیونیست و رسانه های این رژیم نیز مورد تاکید و تایید قرار گرفت. در عین حال، صهیونیست ها در جریان حمله به بیمارستان شفایِ غزه و همچنین هدف قرار‌دادنِ مرگبار بیمارستان المعمدانی غزه، و در عین حال لاپوشانی نسل کشی و کشتار گسترده خود در نوار غزه نیز انواع و اقسام دروغ ها را مطرح کرده اند. معادله ای که حداقل حامل 2 نکته و پیام محوری است.

اولا، اساسا طرح ادعاهای بی پایه از سوی صهیونیست ها و دروغ پردازی های مختلف آن ها در جریان جنگ غزه، تا حد زیادی نشان می دهد که آن ها در عرصه میدانی به بن بست خورده اند و سعی دارند حداقل در عرصه جنگ‌نرم و تبلیغاتی برای خود دستاوردسازی هایی را داشته باشند. درست به همین دلیل است که می بینیم مثلا نتانیاهو و کابینه جنگی وی مدام از موضع برتر و قدرتمندِ خود در جنگ غزه سخن می گویند اما در عمل، از طریق واسطه ها و میانجی گران بین المللی به دنبال حصول یک توافق با حماس و آتش بس با این جنبش و آزادسازی اسرای صهیونیست هستند.

جالب اینکه در این رابطه نیز اخیرا شاهد بودیم که نشریات صهیونیستی اذعان و اعتراف کردند که این "یحیی سنوار" رهبر جنبش حماس است که برای اسرائیل دستورکار تعیین می کند. معادله ای که نشان می دهد میان موضع گیری های کلامی و واقعیت های میدانی صهیونیست ها فاصله از زمین تا آسمان است و در این چهارچوب، دروغگویی، حقیقتا یک اهرم برای صهیونیست ها است.

دوم اینکه از زمان اجرای موفقیت آمیز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، رژیم اشغالگر قدس با واقعیت های تازه ای رو به رو شده که یکی از مهمترین آن ها این است که این رژیم دیگر نمی تواند هر روایت و مطلبی را مطرح کند و انتظار پذیرش گسترده بین المللی آن را داشته باشد. به بیان ساده تر، صهیونیست ها در جریان جنگ غزه به خوبی متوجه شده اند که دیگر کنترل روند و جریان روایت ها را در اختیار ندارند و تنها بازیگری نیستند که با تکیه بر امپراطوری رسانه ای خود و جهان غرب، می توانند هر آنچه می خواهند را به عنوان روایت های دسته اولِ جنگی، به خوردِ افکار عمومی بین المللی بدهند.

موضوعی که سبب شده تاکنون خودِ مقام های ارشد نظامی و سیاسی صهیونیست، در چندین نوبت مجبور شوند که به دروغ های رژیمشان در جریان جنگ غزه اعتراف کنند و از مواضع خود عقب نشینی کنند. معادله ای که از یک شکست بزرگ در حوزه جنگ نرم و تبلیغات برای رژیم اشغالگر قدس خبر می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه