English

کره‌شمالی همچنان موشک‌های کروز خود را امتحان می‌کند

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی امروز یکشنبه چندین موشک کروز از سواحل شرقی این کشور شلیک کرد که دومین پرتاب آن در کمتر از یک هفته است.

کره‌شمالی همچنان موشک‌های کروز خود را امتحان می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بدون مشخص کردن تعداد موشک های شلیک شده، گفت: این موشک‌ها حدود ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۲۳۰۰ GMT روز شنبه) پرتاب شدند و توسط مقامات اطلاعاتی کره‌جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل هستند.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که نظارت و هوشیاری را تقویت می‌کنیم، ارتش ما از نزدیک با ایالات متحده همکاری می‌کند و علائم و فعالیت‌های کره‌شمالی را زیر نظر دارد.»

پرتاب‌های اخیر چند روز پس از آن انجام شد که کره‌شمالی موشک کروز استراتژیک جدیدی به نام «Pulhwasal-۳-۳۱» را شلیک کرد که نشان می‌دهد این موشک دارای قابلیت هسته‌ای است.

کره‌شمالی در حال تشدید رویارویی با ایالات متحده و متحدانش است، اما مقامات واشنگتن و سئول می‌گویند که هیچ نشانه‌ای از قصد پیونگ‌یانگ برای اقدام نظامی قریب‌الوقوع مشاهده نکرده‌اند.

مقامات و تحلیلگران می‌گویند که دولت کیم جونگ اون پس از گام برداشتن در توسعه موشک‌های بالستیک، تقویت همکاری با روسیه و کنار گذاشتن هدف چند دهه‌ای خود برای اتحاد مجدد صلح‌آمیز با کره‌جنوبی، احتمالا به گام‌های «تحریک‌آمیز» ادامه داده یا حتی آنها را افزایش خواهد داد.

اوایل امروز، رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای یک سری مانورهای نظامی که در هفته‌های اخیر توسط نیروهای آمریکایی و کره‌جنوبی انجام شد را محکوم کرد و نسبت به عواقب «بی‌رحمانه» هشدار داد.

در این پیام آمده است: «این واقعیت که رزمایش‌های جنگ هسته‌ای علیه جمهوری ما از آغاز سال جدید میلادی به‌شکلی دیوانه‌وار ادامه داشته، ایجاب می‌کند که برای یک جنگ مرگبار آمادگی کامل داشته باشیم.»

کره‌شمالی اولین آزمایش موشک کروز خود را با قابلیت حمله هسته‌ای احتمالی در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد.

پیونگ‌یانگ که تحت تحریم‌های شدید سازمان ملل به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود قرار دارد، امسال به انجام آزمایش‌های تسلیحاتی از جمله تست یک موشک بالستیک مافوق صوت با سوخت جامد و آزمایش یک شهپاد تهاجمی زیر آبی با قابلیت حمل کلاهک اتمی ادامه داده است.

آزمایش‌های موشکی کروز تحت تحریم‌های سازمان ملل ممنوع نیست، اما ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد فعالیت‌های بیشتر کره‌شمالی را زیر نظر دارد. موشک‌های کروز نسبت به موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تر، دارای پیشرانه جت هستند و در ارتفاع پایین‌تری پرواز می‌کنند، اما تحلیلگران می‌گویند که این موشک‌ها می‌توانند خطری برای کره‌جنوبی و ژاپن ایجاد کنند، زیرا شناسایی آنها توسط رادار دشوارتر است.

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در ماه‌های اخیر افزایش یافته، زیرا کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی توسعه تسلیحاتی را سرعت بخشیده و به آنچه ایالات متحده و متحدانش به‌عنوان «تهدیدهای تحریک‌آمیز درگیری هسته‌ای در منطقه» می‌دانند، ادامه می‌دهد. در همین حال ژاپن، کره‌جنوبی و ایالات متحده مانورهای نظامی ترکیبی خود را که کیم آنها را به عنوان تمرینات تهاجم در نظر می‌گیرد، گسترش داده‌اند و استراتژی‌های بازدارندگی خود را که حول تجهیزات آمریکایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای ایجاد شده، آماده‌تر کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه