English

رهبر کره شمالی:

کره جنوبی در قانون اساسی اصلاح شده باید دشمن شماره یک کره شمالی شود

در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رهبر کره شمالی تأکید کرد که قانون اساسی این کشور باید اصلاح شود و کره جنوبی را به عنوان دشمن شماره یک پیونگ‌یانگ معرفی کند.

کره جنوبی در قانون اساسی اصلاح شده باید دشمن شماره یک کره شمالی شود
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از اسپوتنیک، « کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی تأکید کرد که باید در قانون اساسی این کشور ثبت شود که کره جنوبی دشمن شماره یک کره شمالی است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که کیم جونگ‌اون، خواستار اصلاح قانون اساسی این کشور شد تا کره جنوبی را به عنوان «دولت شماره یکِ دشمن» معرفی کند و تعهد خود را مبنی بر «اشغال کامل» خاک کره جنوبی در صورت وقوع جنگ تحمیل کند.

کیم در سخنرانی روز دوشنبه خود در یک نشست مهم پارلمانی خواستار اقدامات قانونی برای طبقه بندی کره جنوبی نه به عنوان شریکی برای آشتی و اتحاد (دو کره) که دشمن شماره یک کره شمالی شد. وی دراین‌باره گفت: در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره، مهم است که موضوع اشغال کامل، سرکوب، بازیابی جمهوری کره و تسلیم شدن آن در نظر گرفته شود

کیم جونگ اون در عین حال تأکید کرد که کشورش خواهان جنگ نیست، اما قصد اجتناب از آن را هم ندارد و اگر کره جنوبی حتی ۰.۰۰۱ میلی متر از مرز پیونگ یانگ عبور کند، این اقدام تحریک به جنگ تلقی می شود. رهبر کره شمالی افزود: جنگ کره جنوبی را نابود و ضربه بزرگی به ایالات متحده وارد می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه