English

ترامپ به پرداخت غرامت هنگفت ۸۳ میلیون دلاری محکوم شد

هیات منصفه دادگاهی در آمریکا به دونالد ترامپ حکم کرد باید به «ای. جین کارول»، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی به اتهام افترازنی به وی مبلغ هنگفت ۸۳.۳ میلیون دلار پرداخت کند.

ترامپ به پرداخت غرامت هنگفت ۸۳ میلیون دلاری محکوم شد
به گزارش خبرگزاری موج

، به نوشته روزنامه دیلی میل، این حکم بعد از آن مطرح شده که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا اتهامی را که ای. جین کارول، روزنامه‌نگار آمریکایی از بابت سواستفاده جنسی از او در اتاق تعویض لباس یک فروشگاه در سال ۱۹۹۶ مطرح ساخته، رد کرده است.

حکم مذکور از آن جهت شگفتی ساز شده که این مبلغ جریمه سه برابر بیشتر از آن چیزی است که وکلای خود ای. جین کارول درخواست کرده بودند. ترامپ در واکنش به این حکم آن را «کاملا خنده‌دار» خوانده و از تصمیمش برای پیگیری درخواست تجدید نظر در آن خبر داد.

به نوشته دیلی میل، هیات منصفه دادگاه منهتن بعد از یک فرآیند دادرسی دو هفته‌ای در پرونده شکایت ای. جین کارول از ترامپ به اتهام افترا زنی پس از شکایت اولش از این رئیس جمهور سابق به اتهام سوءاستفاده جنسی، برای مدت کمتر از سه ساعت مشورت کرده و با این حکم شگفت انگیز که در اتاق دادگاه باعث تعجب شد، بازگشتند.

این پرونده مربوط به شکایت دوم کارول از ترامپ در سال ۲۰۱۹ از بابت صحبت‌هایی است که این رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از متهم شدنش در شکایت اول این روزنامه‌نگار به حمله جنسی به او در اتاق تعویض لباس فروشگاه برگدورف گودمن در نیویورک در سال ۱۹۹۶ مطرح ساخت.

ترامپ در آن زمان تاکید کرده بود که هرگز با کارول که روزنامه‌نگار مجله Elle است ملاقات نداشته است.

ترامپ درباره او به شکل سخیفی حرف زده و پرونده شکایت این زن از خودش را به عنوان «شکار موهومات» و «مداخله انتخاباتی» توصیف کرده بود.

با این وجود هیات منصفه دادگاه منهتن متشکل از هفت مرد و دو زن به ترامپ دستور دادند به کارول ۷.۳ میلیون دلار غرامت از بابت «آسیب عاطفی» و ۱۱ میلیون دلار نیز از بابت «آسیب به شهرت او» پرداخت کند.

همچنین آنها گفتند که ترامپ باید مبلغ هنگفت ۶۵ میلیون دلار «غرامت تنبیهی» نیز پرداخت کند.

این هیات منصفه نتیجه گیری کرد ترامپ از روی «نفرت، سوء‌نیت یا کینه» ادعاهایش در رد اتهامات کارول به خودش را مطرح کرده است. او این صحبتها را در سال ۲۰۱۹ زمانی که هنوز رئیس جمهور آمریکا بود مطرح کرد.

ترامپ احتمالا توان پرداخت این مبلغ را دارد چون در جدیدترین اظهاریه مالی سالانه خود که برای سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ مطرح کرد گزارش داد که ۲۹۴ میلیون دلار پول نقد دارد.

ترامپ که هم اکنون نامزد پیشتاز رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است در شبکه اجتماع خود به این حکم واکنش نشان داده و آن را «بخشی از عملیات شکار موهوماتی که بایدن دستورش را داده» خوانده و گفت که نظام قضایی آمریکا «از کنترل خارج شده و از آن به عنوان یک سلاح سیاسی» برای هدف قرار دادن وی استفاده می‌شود.

ترامپ گفت: «آنها تمامی حقوق مربوط به متمم اول قانون اساسی را بی اثر کرده‌اند. این آمریکا نیست!»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه