English

سازمان ملل نگران وضعیت شبه جزیره کره است

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به آزمایش سامانه زیردریایی هسته ای کره شمالی گفت: ما همچنان نگران وضعیت شبه جزیره کره هستیم.

سازمان ملل نگران وضعیت شبه جزیره کره است
به گزارش خبرگزاری موج

، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره آزمایش سامانه زیر دریایی هسته ای کره شمالی گفت: ما گزارش ها در این خصوص را دیده ایم. ما همچنان نگران وضعیت شبه جزیره کره هستیم.

سخنگوی سازمان ملل با تاکید بر از سرگیری گفتگوهای دیپلماتیک گفت: دبیرکل سازمان ملل بار دیگر خواسته خود در مورد کاهش تنش ها و پیروی کامل از قطعنامه های شورای امنیت را تکرار می کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی بامداد جمعه به وقت محلی اعلام کرد که این کشور یک سامانه زیردریایی هسته‌ای را در آب‌های سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع کره شمالی آمده است: پیونگ یانگ هرگز در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی منفعلانه عمل نخواهد کرد.

وزارت دفاع کره شمالی افزود: واشنگتن، توکیو و کره جنوبی در ابتدای سال جاری اقدام به برگزاری یک رزمایش تنش‌زای سه‌جانبه در منطقه شبه جزیره کره کردند و بار دیگر با برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی در سواحل جِجو که از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) به مدت سه روز با شرکت ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس کارل وینسون و ناو گروه همراهش متعلق به ایالات متحده و حضور نیروهای دریایی ژاپن و کره جنوبی انجام شد، تنش را بیش از پیش در منطقه بالا بردند.

کره شمالی ادامه داد: این رزمایش‌ها که به دنبال یک برنامه آموزشی چند ساله سه‌جانبه بین ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در دسامبر سال گذشته آغاز شد، به عاملی برای بی ثباتی بیشتر وضعیت منطقه تبدیل شده و اقدامی است که به طور جدی امنیت کره شمالی را مورد تهدید قرار داده است و در پاسخ به اقدامات تنش‌زای واشنگتن، توکیو و سئول، موسسه تحقیقاتی سیستم‌های تسلیحات زیر آب آکادمی علوم دفاعی پیونگ یانگ، آزمایش‌های مهمی را در راستای توسعه و ارتقای سامانه تسلیحات هسته‌ای زیرآبی «هائیل ۲۳-۵» (Haeil-۵-۲۳) در آب‌های سواحل شرقی کره شمالی انجام داد.

کره شمالی تصریح کرد: اقدامات بی‌ملاحظه ایالات متحده و متحدانش را که از ابتدای سال جاری امنیت کشور ما را مورد تهدید قرار داده است، محکوم کرده و به شدت به آنها نسبت به عواقب ویرانگر تحریک‌های آنها هشدار می‌دهیم.

این کشور اعلام کرد که ارتش آن با آمادگی و قدرت بازدارندگی بالا و سرعت عمل و شجاعت بی‌نظیر خود، هرگز در مقابل اقدامات پوچ و تنش‌زای دشمن منفعلانه عمل نخواهد کرد و با قدرت از امنیت ملی و صلح منطقه‌ای حفاظت و پاسداری خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه