English

سازمان ملل نگران حملات موشکی ایران علیه تروریست‌ها است

سازمان ملل ادعا کرده است که از حملات ایران در سوریه و عراق بسیار نگران است.

سازمان ملل نگران حملات موشکی ایران علیه تروریست‌ها است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از آناتولی، سازمان ملل اعلام کرد که درباره حملات بالستیک گزارش‌شده ایران علیه سوریه و عراق «بسیار نگران» است و خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» شد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: «ما بار دیگر خواستار حداکثر خویشتن‌داری و خودداری از هر گونه تشدید بیشتر در منطقه‌ای هستیم که از قبل ناآرام است. دبیرکل همچنین تاکید کرد که همه نگرانی‌های امنیتی بین عراق و ایران باید از طریق راه‌های صلح‌آمیز و گفت‌وگو بر اساس اصول حاکمیت، تمامیت ارضی و روابط حسن همجواری حل شود.»

این نگرانی سازمان ملل در حالی بیان شده است که همزمان امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفیر فرانسه بعنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: مایلم به اطلاع برسانم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم، در اجرای عملیات حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داد. این عملیات شامل حملات هدفمند علیه پایگاه‌ها و تأسیسات گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه و عراق است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: عملیات ضد تروریسم ایران در واکنش به حملات دلخراش تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن بسیاری دیگر شد بود و گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفته بودند، انجام شد. خوشبختانه حملات مذموم تروریستی در کرمان با محکومیت شدید و متفق القول اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد.

و نماینده دایم ایران در سازمان ملل همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تاکید می‌کند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسوول سازمان ملل متحد، بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می‌کند. علاوه بر این، ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله، تکرار می‌کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است. موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه