English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۳ پیام حملات موشکی سپاه به مقرهای تروریستی ضدایرانی چه بود؟

«یکی از نکاتی که در بحبوحه انتشار فیلم های مرتبط با حملات موشکی اخیر سپاه به اهدافی در خاک عراق و سوریه جلب توجه می کرد این بود که ظاهرا سامانه های پدافندی پیشرفته آمریکایی سعی در ساقط کردن موشک های شلیک شده توسط ایران داشته اند. با این حال، در محقق کردن این هدف شکست خورده‌اند.»

3 پیام حملات موشکی سپاه به مقرهای تروریستی ضدایرانی چه بود؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سلسله ای از حملات موشکی دقیق و هدفمند، مناطقی در اقلیم کردستان عراق و همچنین بخش های اشغالی سوریه را هدف قرار داده است. حملاتی که در قالب آن ها مقرهای جاسوسی و ضدایرانی موساد در کردستان عراق و همچنین اهدافی متعلق به گروه تروریستی داعش در خاک سوریه، هدف قرار گرفته اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام کامل اهدافی که به آن ها موشک شلیک شده خبر داده است و البته که کلیت معادله مذکور، بازتاب های گسترده‌ای را در فضای رسانه ایِ منطقه و جهان پیدا کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

رسانه‌های عربی در حمله موشکی سپاه به داعش و موساد چه گفتند؟

سپاه محل‌های تجمع فرماندهان مرتبط با جنایات کرمان در سوریه و مقر جاسوسی موساد در اربیل را منهدم کرد

تصاویری از محل اصابت موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر ترویست‌ها در اقلیم کردستان عراق + فیلم

 

در این راستا، اینطور به نظر می رسد که اقدام اخیر سپاه حداقل حامل 3 نکته و پیام محوری بوده است.

اولا، یکی از نکاتی که در بحبوحه انتشار فیلم های مرتبط با حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در خاک عراق و سوریه جلب توجه می کرد این بود که ظاهرا سامانه های پدافندی پیشرفته آمریکایی سعی در ساقط کردن موشک های شلیک شده توسط ایران داشته اند.

با این حال، در محقق کردن این هدف شکست خورده اند. موضوعی که در نوع خود نشان می دهد که موشک‌های ایرانی ساختار پیشرفته و مدرنی دارند و سامانه های پدافندی به راحتی قادر به مقابله با آن ها نیستند. اهمیت این نکته زمانی بیش از پیش برجسته می شود که بدانیم تاکنون مطالب مختلفی از سوی جریان های مخالف با کشورمان دال بر این مساله گفته شده که موشک های ایرانی از کارایی چندانی در مقابله با سامانه های پدافندی غربی برخوردار نیستند.

موضوعی که البته تاکنون بارها از سوی مقام های ارشد نظامی کشورمان رد شده بود و اکنون در بحبوحه حملات موشکی سپاه به مقرهای جاسوسی و تروریستی ضدایرانی در منطقه، جلوه های عینی را از خود به نمایش گذاشت. در جریان حمله اخیر سپاه، کلیه موشک های شلیک شده دقیقا به اهداف تعیین شده برخورد کردند و اهداف از پیش مشخص شده از حمله موشکی به طور کامل محقق شد.

دوم اینکه در جریان حمله موشکی اخیر سپاه، هم مجریان میدانی و هم جریان های پلیدی که به حمایت از تروریست ها و گروه های تروریستی در بحبوحه حملات تروریستی خونین به راسک در سیستان بلوچستان و همچنین گلزار شهدای کرمان می پرداختند، هدفِ موشک های ایرانی قرار گرفتند. در واقع، ایران در زمان مقتضی و مناسبی که پیشتر نیز گفته بود، انتقام گیری خود را از دشمنان انجام داد.

اقدامی که انجام آن خود حامل پیام های معناداری به ویژه برای اقلیم کردستان عراق بود. ایران پیشتر بارها و بارها هشدار داده بود که مقام های این منطقه باید از نفوذ جریان های تروریست و ضدایرانی در خاک خود جلوگیری کرده و اجازه ندهند که خاکشان به محلی برای انجام اقدامات خرابکارانه علیه ایران تبدیل شود. معادله‌ای که باز هم قاطعیت ایران در برخورد با جریان هایی که به دنبال برهم زدن امنیت کشورمان هستند را آشکار کرد.

و در نهایت سوم اینکه حمله موشکی اخیر سپاه به مقرهای موساد در خاک عراق نشان داد که ایران رصد دقیقی را بر فعالیت های مخرب رژیم اشغالگر قدس در جوار مرزهای خود دارد و البته که هدف قرار دادن مواضع موساد در عراق در نوع خود، ضربه ای مهلک به صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه ارزیابی می شود. در واقع ایران با این حمله پیامی روشن را به صهیونیست ها رساند که روایت ادعایی داعش در مورد مهندسی حملات تروریستی به گلزار شهدای کرمان را چندان معتبر نمی داند و در حقیقت به نوعی تقسیم کار میان رژیم اشغالگر قدس و داعش در معادله مذکور باور دارد.

از این رو، در بحث انتقام گیری نیز هم داعشی ها هدف قرار گرفتند و هم مقرهای اطلاعاتی صهیونیست‌ها موشک‌باران شدند. اگر این حمله را در کنار حملات گسترده اخیر حوثی های یمنی به کشتی های آمریکایی در دریای سرخ و یا حملات ادامه دار جریان های مقاومت عراقی و سوری به مواضع آمریکا در خاک خود و همچنین اراضی اشغالی قرار دهیم، باید اذعان کنیم که کلیت این معادله از یک آبروریزی بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس و مخصوصا دولت آمریکا خبر می دهد. البته که این پیام را نیز به آن ها می رساند که ایران در دفاع از امنیت ملی خود کاملا قاطع است و با احدی تعارف ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه