English

نخست‌وزیر لبنان:

شعله‌ور شدن جبهه جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجار سوق می‌دهد

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان دیدار با جوزپ بورل ابراز داشت: شعله‌ور شدن جبهه جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجار کامل اوضاع سوق می‌دهد.

شعله‌ور شدن جبهه جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجار سوق می‌دهد
به گزارش خبرگزاری موج

، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در جریان دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بیروت رفته است، خاطرنشان کرد، لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل پایبند است و اجرای کامل این قطعنامه مستلزم توقف نقض حاکمیت این کشور از سوی رژیم صهیونیستی و خروج آن از اراضی لبنان است.

براساس گزارش العربیه، نجیب میقاتی هشدار داد که شعله‌ور شدن جبهه جنوب لبنان منطقه را به سمت انفجار کامل اوضاع سوق می‌دهد.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز خبر داد آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه