English

وزارت خارجه سوریه:

حمله تروریستی کرمان از عزم ایران برای ایستادگی در طرف حق نمی‌کاهد

وزارت خارجه سوریه انفجارهای تروریستی در کرمان را به شدت محکوم و بر لزوم مجازات عاملان آن تاکید نمود.

حمله تروریستی کرمان از عزم ایران برای ایستادگی در طرف حق نمی‌کاهد

 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: انفجارهای تروریستی در کرمان و در نزدیکی مزار شهید «قاسم سلیمانی» که منجر به شهادت ومجروح‌شدن صدها نفر از شهروندان بی‌گناه ایرانی شد را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

 در این بیانیه آمده است که «جمهوری عربی سوریه این حادثه تروریستی را عمیقا به رهبری، دولت و ملت ایران و همچنین خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد».

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که شکست تروریست‌ها وحامیان آن‌ها در تحقق اهداف شوم خود قطعی است و مجازات‌ آن‌ها در هر نقطه‌ای از جهان امری ضروری است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سوریه بر همبستگی کامل خود با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با حملات تروریستی و توطئه‌ها تاکید می‌کند و بر این باور است که ایران قدرت پشت‌سر گذاشتن این ضایعه دردناک را دارد.

همچنین کشور سوریه بر این مساله تاکید دارد که «این حمله جنایتکارانه تروریستی از عزم و اراده ایران برای مبارزه با تروریسم و ایستادگی در طرف حق و دفاع از حقوق ملت‌های مستضعف نمی‌کاهد».

در ادامه این بیانیه آمده است: روی آوردن دشمن به حملات و اقدامات تروریستی در منطقه دلیلی آشکار و واضح بر شکست پروژه‌های ویرانگر آن است و ما هشدار می‌دهیم که این اقدامات تروریستی تاثیر منفی بر امنیت و ثبات کشورهای منطقه می‌گذارد و تهدیدی خطرناک برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور صبح امروز ۱۴ دی ماه در حاشیه عیادت از مجروحان حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان در بیمارستان شهید باهنر ضمن تشکر از اقدامات سریع و خوب کادر درمانی اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان این مطلب که ۲۸۴ نفر در این واقعه مصدوم شده اند، ادامه داد: تعدادی از مجروحان در بخش های ICU بستری هستند و حال عمومی آنها مناسب نیست و ممکن است در ساعات یا روزهای اینده تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد. گفتنی است تعدادی از مجروحان سرپایی مداوا و ترخیص شده و در حال حاضر ۲۲۰ نفر در بیمارستان های شهر کرمان بستری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه