English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

رونمایی از پلن B صهیونیست ها برای نوار غزه

«صهیونیست ها سعی دارند تا نوار غزه را به منطقه ای غیرقابل سکونت تبدیل کنند و اساسا به همین دلیل هم است که می بینیم هزاران تن بمب را بر سرِ نوار غزه ریخته اند.»

رونمایی از پلن B صهیونیست ها برای نوار غزه
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، "خبرگزاری الجزیره" در گزارشی با اشاره به تداوم یافتن جنگ غزه ، به طور خاص سعی کرده به افشاگری از پلن B رژیم اشغالگر قدس برای نوار غزه و مردم آن بپردازد. طرحی که هدف اصلی و محوری آن، غیرقابل سکونت کردن نوار غزه و کوچاندن 2.3 میلیون نفر فلسطینی ساکن در این منطقه به خارج از نوار غزه است. البته که الجزیره در گزارش خود به این نکته اشاره می کند که این طرح صهیونیست ها با اما و اگرهای زیادی رو به رو است.

الجزیره در گزارش خود می نویسد: «بیش از دو ماه از آغاز جنگ غزه از سوی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه می‌گذرد. بمباران و حملات گسترده اسرائیلی ها به نوار غزه، تاکنون موجب کشته شدن بیش از 20 هزار فلسطینی ساکن در منطقه مذکور شده است. بیش از یک سومِ این آمار، متعلق به کودکان بیگناه است.

اسرائیل اعلام کرده که نابودی حماس در نوار غزه، از جمله اهداف محوری آن در حمله به منطقه مذکور است. با این حال، اینکه تا چه حد اسرائیل در تحقق این هدف موفق باشد، با اما و اگرهای فراوانی رو به رو است. در واقع، اینطور به نظر می رسد که کشتار گسترده صهیونیست ها در نوار غزه و ویرانی های قابل توجهی که برای این منطقه به بار آورده اند، برخی را واداشته تا به این نکته اشاره کنند که احتمالا صهیونیست ها اهداف دیگری را هم در حمله به نوار غزه دنبال می کنند.

در اواخر ماه اکتبر گذشته، بر اساس داده های یک سند محرمانه که از وزارت اطلاعات اسرائیل به رسانه های اسرائیلی نشت پیدا کرده، به این نکته اشاره شد که کلیه 2.3 میلیون نفر فلسطینی ساکن در نوار غزه بایستی به صحرای سینا در مصر منتقل شوند.

با این حال، مشکل اصلی این طرح این است که فکر می کند ما اکنون در سال 1948 میلادی یعنی همان سالی که رژیم اسرائیل ایجاد شد، زندگی می کنیم. اکنون اسرائیل برای پیشبرد دستورکارهای خود نظیر اخراج اجباری افراد و به خرج دادنِ خشونت های بی حد و مرز، با چالش های جدی رو به رو است. از این رو، به نظر می رسد که اسرائیلی ها یک پلن B هم برای خود تعریف کرده اند: آن ها سعی دارند تا نوار غزه را به منطقه ای غیرقابل سکونت تبدیل کنند و اساسا به همین دلیل هم است که می بینیم هزاران تن بمب را بر سرِ نوار غزه ریخته اند.

اسرائیلی ها جهت پیشبرد این راهبرد خود، اقدام به هدف قرار دادن زیرساخت های غیرنظامی کرده و می کنند. زیرساخت هایی که برای زندگی در نوار غزه ضروری هستند و از جمله آن ها می توان به مدارس، بیمارستان ها، نانوایی ها، مغازه ها، مزارع کشاورزی، و سیستم آب و فاضلاب و نیروگاه های برق و امثالهم اشاره کرد.

در شرایط کنونی، اسرائیل یک بحران انسانی به تمام معنا را در نوار غزه خلق کرده است. اکنون 1.8 میلیون فلسطینی ساکن در نوار غزه، آواره شده اند. آنچه در ضعیت کنونی در نوار غزه می بینیم، یک فاجعه انسانی است و در این وضعیت حتی برخی از احتمال بالای اوج گیری بیماری های عفونی در میان مردم غزه سخن می گویند.

اسرائیلی ها از طریق غیرقابل سکونت کردنِ نوار غزه سعی دارند تا زمینه را برای اخراج ساکنان نوار غزه به صحرای سینای مصر فراهم کنند. البته که در مدت اخیر طرح های نیز از سوی صهیونیست ها ارائه شده که در قالب آنها، مردم غزه این امکان را داشته باشند که به طیف های مختلفی از کشورهای اقصی نقاط جهان بروند. در این رابطه، برخی تحلیلگران صهیونیست به این نکته اشاره می کنند که فلسطینی ها عرب هستند و ادغام آن ها در کشورها و جوامع عربیِ دیگر به هیچ عنوان موضوعی سخت و مشکلی نیست. نتانیاهو به طور خاص در موضع گیری گفته است که فلسطینی با 22 جامعه و کشور عربی دیگر مواجه هستند و می توانند به هر کدام از آن ها که می‌خواهند، بروند.

با این همه، نکته قابل تامل این است که نه مردم غزه عمدتا تمایل به ترک خانه و کاشانه خود دارند و نه کشورهای همسایه عرب آن ها حاضر به پذیرش طرح های صهیونیست ها هستند.

به طور کلی می توان گفت که پلن B اسرائیل برای نوار غزه به شدت زیر سوال است و با اما و اگرهای فراوانی همراه است. در سال 1950 میلادی، سازمان ملل متحد پیشنهاد داد که هزاران فلسطینی از نوار غزه به شبه جزیره سینا در مصر نقل مکان پیدا کنند. با این حال، این پیشنهاد با مقاومت های جدی از جانب پناهجویان و مردم فلسطین رو به رو شد و در نهایت نیز به کل، متروک شد.

اکنون، مقاومت فلسطینی قوی تر از هر زمان دیگری است. فلسطینی ها به خوبی می دانند که اگر خانه و کاشانه خود را ترک کنند، صهیونیست ها دیگر به ان ها اجازه نمی دهند که بازگردند. از این رو، آن ها تمایل زیادی دارند که در سرزمین آبا و اجدادی خود باقی بمانند.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه