English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وقتی غربی‌ها حمایت از انسانیت را برنمی تابند

«کنگره آمریکا به تازگی به دنبال تصویب قوانینی است که در قالب آن ها هرگونه مخالفت با رژیم اشغالگر قدس به معنای یهودی‌ستیزی است. معادله ای که اساسا این پیام را به ذهن متبادر می کند که آمریکایی ها و لابی‌های صهیونیستی به هر نحو ممکن سعی دارند فضای هرگونه انتقاد علیه اسرائیل را مسدود کنند.»

وقتی غربی‌ها حمایت از انسانیت را برنمی تابند
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

،  یکی از نکات بارز و قابل توجه در عرصه بین المللی که به طور خاص پس از آغاز جنگ غزه جلوه های عینی خود را به نمایش گذاشته، حمایت های گسترده افکار عمومی در اقصی نقاط جهان از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیلی ها در نسل کشی علیه فلسطینی ها است. در این راستا، شهرهای مهم و بزرگ در جهان غرب نظیر لندن، نیویورک، واشینگتن، شیکاگو، رم، پاریس، برلین و غیره، صحنه برگزاری اعتراضات و راهپیمایی های گسترده در حمایت از مردم فلسطین بوده اند. با این حال، این حمایت ها صرفا در سطح افکار عمومی باقی نمانده اند و شمار قابل ملاحظه ای از چهره های شناخته شده در کشورهای غربی نیز علیه جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، دست به اعتراض زده و می زنند.

موضوعی که با واکنش منفی دولت های غربی و حتی ایجاد شدن چالش ها و مشکلات جدی برای آن ها جهت ادامه دادنِ فعالیت های حرفه ای و شغلیشان همراه بوده است. به عنوان مثال، "سوزان ساراندون"، بازیگر شناخته‌شده هالیوودی که برنده جایزه اسکار نیز شده، در مدت اخیر در تجمعات مختلفی که در شهرهای بزرگ آمریکا در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده، شرکت کرده و اقدام به سخنرانی نیز کرده است.

موضوعی که سبب شده تا شماری از قراردادهای کاری وی لغو شوند و شرکتی که مدیریت برنامه های وی را برعهده دارد نیز از قطع همکاری خود با او خبر دهد. "ملیسا بارِرا"، بازیگر سری فیلم های مشهور "جیغ" نیز به دلیل حمایت از مردم فلسطین در شبکه های اجتماعی، با لغو قرار داده و ادامه همکاری خود با پروژه فیلم جیغ رو به رو شده است. موضوعی که بلافاصله واکنش وی را به همراه داشته و او تاکید کرده که اجازه نخواهد داد اقدامات اینچنینی، در حمایت وی از مردم فلسطین و صحبت در این رابطه خللی وارد کند.

"مها دخیل" از جمله مدیران فعال در یکی از شرکت های هالیوودی هم به دلیل اعلام حمایت خود از مردم فلسطین در شبکه های اجتماعی، از کار برکنار شده است. موضوعی که با واکنش جدی تام کروز ستاره شناخته شده هالیوودی همراه شده و وی قویا از وی دفاع کرده و جریان هایی که به تقابل با او می پردارند را مورد انتقاد قرار داده است. در این راستا، هنرمندان سرشناس دیگری در سینمای هالیوود نیز در قالب نامه ای سرگشاده به  رئیس جمهور آمریکا "جو بایدن"، از جنایات اسرائیل علیه مردم غزه انتقاد کرده و خواستار اقدام فوری آمریکا در متوقف کردن این مساله شده اند. در بریتانیا نیز بیش از 2000 چهره مطرح سینما و تلویزیونِ این کشور، در قالب امضای یک طومار، خواستار آتش بس فوری در جنگ غزه و پایان دادن به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در قالب آن شده اند.

جدای از حوزه هنری در جهان غرب، به تازگی شاهد آن بوده ایم که روسای سه دانشگاه پنسیلوانیا، ماساچوست و هاروارد در آمریکا نیز به اتهام آنچه انفعالشان در محکوم کردن شعارهای ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های مذکور(از سوی دانشجویان) عنوان شده، با فشارهای قابل توجهی از سو کنگره آمریکا جهت تقدیم استعفای خود رو به رو شده اند. کما اینکه اخیرا رئیس دانشگاه پنسیلوانیا به دلیل فشارهای مذکور استعفا کرده است. جالب اینکه کنگره آمریکا به تازگی به دنابل انتشار قوانینی است که در قالب آن ها هرگونه مخالفت با رژیم اشغالگر قدس به معنای یهودی‌ستیزی است. معادله ای که اساسا این پیام را به ذهن متبادر می کند که آمریکایی و لابی های صهیونستی به هر نحو ممکن سعی دارند فضای هرگونه انتقاد علیه اسرائیل را مسدود کنند.

پیش از این، دولت و نهادهای امنیتی در انگلستان نیز جهت مهار راهپیمایی های گسترده در این کشور در حمایت از ملت فلسطین، تلاش های فراوانی را انجام داده و البته هنوز هم می دهند تا به نوعی حمایت از فلسطین را در انگلیس جرم انگاری کنند. مسائلی که همه و همه در دلِ خود یک پیام را به ذهن متبادر می کنند: حمایت از انسانیت در غرب، به شدت پُرهزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه