English

سازمان ملل متحد:

تلاش‌های غرب برای منزوی کردن سوریه طی ۱۳ سال به نتیجه نرسیده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ابراز داشت که ۱۳ سال است که غرب تلاش می‌کند سوریه را منزوی کند و موفق نشده است.

تلاش‌های غرب برای منزوی کردن سوریه طی ۱۳ سال به نتیجه نرسیده است.
به گزارش خبرگزاری موج

، گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه یکشنبه در نشستی درباره وضعیت سوریه در راستای همایش دوحه گفت: ۱۳ سال است که غرب تلاش می‌کند سوریه را منزوی کند و موفق نشده است. برای حل بحران سوریه باید چند موضوع را مطرح کرد، به عنوان مثال تاثیر تحریم‌های غرب علیه سوریه.

پدرسن همچنین تأکید کرد: حل و فصل بحران سوریه مستلزم مطرح کردن موضوع خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از این کشور و موضوع نیروهای کُرد و تحریم‌ها است. نیاز به اتخاذ رویکرد جدیدی از سوی مخالفان و دولت سوریه برای حل بحران وجود دارد که به نظر می‌رسد در زمان حاضر تا حدودی دچار رکود شده است.

۲۷ سپتامبر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی ورشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه با گی‌یر پدرسن موضوع حل و فصل بحران سوریه را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: سرگئی ورشنین ۲۵ سپتامبر در حاشیه هفتاد و هشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل با گی‌یر پدرسن دیدار و گفتگو کرد.

کمیته تماس وزارتی عربی در مورد سوریه در پایان نشست خود در ۱۵ اوت تاکید کرد که راه‌حل سیاسی تنها راه‌حلی است که می‌تواند بحران سوریه را حل کند. این کمیته خواستار حمایت از دمشق در تلاش‌هایش برای مبارزه با تروریسم و ​​اخراج تمام قدرت‌های خارجی غیرقانونی از خاک سوریه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه