English

طرح امارات متحده عربی برای آتش‌بس فوری در غزه روی میز شورای امنیت

وزیر خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه نموده که در آن خواستار آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه شده‌است.

طرح امارات متحده عربی برای آتش‌بس فوری در غزه روی میز شورای امنیت
به گزارش خبرگزاری موج

، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات گفت: این درخواست در پاسخ به وضعیت فاجعه بار نوار غزه و تشدید درد و رنج مردم فلسطین است که دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای در شورای امنیت مطرح کرد.

روز چهارشنبه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت درباره غزه برای اولین بار از زمان تصدی این پست به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل اشاره کرد.

این اقدام کم‌سابقه از سوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت هنوز قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تصویب نکرده‌است.

شورای امنیت ۱۵ عضوی که قدرتمندترین نهاد سازمان ملل محسوب می‌شود، وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد که به ادغان بسیاری از اعضای آن و همچنین تاکید بسیاری از رهبران جهان، تاکنون در این زمینه شکست خورده‌اند.

طبق گزارش الجزیره، ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد به دبیرکل این اختیار را می‌دهد که «نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کند، جلب کند».

آنتونیو گوترش در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نوشت که وضعیت اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین «ممکن است تهدیدهای موجود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تشدید کند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه