English

امیر قطر و رئیس جمهور کوبابر آتش‌بس در غزه تاکید کردند

امیر قطر و رئیس جمهور کوبا در جریان دیدار با یکدیگر بر اهمیت برقراری آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کردند.

امیر قطر و رئیس جمهور کوبابر آتش‌بس در غزه تاکید کردند
به گزارش خبرگزاری موج

، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در دوحه با یکدیگر دیدار کردند و دو طرف در جریان این دیدار بر اهمیت برقراری آرامش و آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کردند.

براساس گزارش خبرگزاری الجزیره، امیر قطر و رئیس جمهور کوبا در جریان این دیدار بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت دستیابی به راهکاری که تشکیل کشور مستقل فلسطین را تضمین کند، تاکید کردند.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت میان حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی بر جای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته ‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه