English

حماس برای هر احتمالی پس از پایان آتش‌بس موقت آماده است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام داشت که تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس موقت تاکنون به مرحله پختگی نرسیده است و آنچه که در حال حاضر مطرح است، توقف تجاوزات و لغو محاصره اعمال شده علیه غزه است.

حماس برای هر احتمالی پس از پایان آتش‌بس موقت آماده است
به گزارش خبرگزاری موج

، اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: «آنچه که تاکنون به ما برای تمدید آتش‌بس ارائه شده است، ما آن را درخور بررسی نمی‌دانیم و آنچه که در حال حاضر مطرح است، توقف تجاوزات و لغو محاصره اعمال شده علیه غزه است و ما پس از آن وارد صحبت کردن در خصوص تبادل اسرا می‌شویم.»
براساس گزارش سایت المیادین، اسامه حمدان هشدار داد: «اگر رژیم صهیونیستی اقدام به هرگونه تجاوزی کند، مقاومت آماده است و در صورت تداوم آتش‌بس ما نیز به برقراری آرامش ادامه خواهیم داد.»
وی ادامه داد: «تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس هنوز به مرحله پختگی نرسیده است و مقاومت برای هر احتمالی پس از پایان آتش‌بس موقت آماده است.»
اسامه حمدان همچنین تصریح کرد: «تا قبل از توقف تجاوزات و لغو محاصره از غزه، هیچ صحبتی درخصوص تبادل اسیران نظامی نخواهد شد. آتش بس برای ما کافی نیست بلکه باید خودروهای نظامی اشغالگران از غزه عقب‌نشینی کنند و دشمن صهیونیستی اقدامات خصمانه‌ خود را متوقف کند.»
این رهبر جنبش حماس ادامه داد که جنبش متبوعش از ابتدا به دنبال این بوده که اسیران سرتاسر فلسطین از جمله مردمان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نیز آزاد شوند.
وی گفت: «اگر اشغالگران آماده تبادل اسرای کهنسال باشد ما نیز برای آن آماده‌ایم.»
حمدان ضمن تاکید بر اینکه موضع روسیه از آغاز تجاوز مثبت بوده است، افزود: «مقاومت در راستای قدردانی از موضع روسیه در حمایت از ملت فلسطین اسرایی را که مشخص شد روس هستند، آزاد کرد.»

قطر صبح امروز (پنج‌شنبه) از تمدید یک روزه آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین خبر داد.

ششمین روند تبادل اسیران میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی طی عصر امروز (چهارشنبه) انجام شد.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. این آتش‌بس دوشنبه هم به مدت دو روز دیگر تمدید شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه