English

بورل:

غزه باید تحت کنترل فلسطینی ها باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین سفرش به سرزمین‌های اشغالی گفت که نوار غزه در آینده باید از سوی خود فلسطینی‌ها اداره شود.

غزه باید تحت کنترل فلسطینی ها باشد
به گزارش خبرگزاری موج

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه طی سفر به مناطق اشغالی گفت که فلسطینی‌ها باید پس از پایان جنگ اسرائیل و حماس به زندگی در نوار غزه زیر نظر تشکیلات خودگردان ادامه دهند.

بورل گفت: نمی‌توان مردم فلسطین را از غزه بیرون کرد تا دوباره به کشورهای دیگر پناهنده شوند و هیچ تغییر یا اشغال مجدد شهر غزه نباید اتفاق بیفتد. نوار غزه باید توسط تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت شورای امنیت سازمان ملل اداره شود.

بورل روز پنجشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد که پیش از آن با مقامات کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر، بحرین و اردن دیدار کرده بود.

وی در اولین سفرش به سرزمین‌های اشغالی همان صحبت‌هایی را تکرار کرد که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی اوایل این ماه در پارلمان اروپا ارائه کرده بود. وی گفت: حضور دائمی اسرائیل در نوار غزه تحمل نمی‌شود و نباید هیچ یک از شهروندان فلسطینی نوار غزه به اجبار کوچ داده شوند.

بورل در مقاله‌ای که روز چهارشنبه در مجله فرانسوی گراند منتشر شد، راه حل پایدار در منطقه باید بر اساس تعهد طرفین صورت گیرد. با این حال، چنین درخواست‌هایی برای مشارکت اعراب در بحث چگونگی اداره غزه در آینده تاکنون با تردید دیپلمات‌های عرب در بروکسل مواجه شده است.

قرار است روز جمعه دیدارهای بیشتری بین بورل و نمایندگان فلسطین از جمله محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه