English

در کنفرانس عمومی یونسکو؛

قطعنامه حمایت از فلسطین برخلاف نظر آمریکا به تصویب رسید

در کنفرانس عمومی سازمان یونسکو قطعنامه پیشنهادی کشور آمریکا درباره فلسطین رد شد و قطعنامه حمایت از فلسطین به تصویب رسید.

قطعنامه حمایت از فلسطین برخلاف نظر آمریکا به تصویب رسید
به گزارش خبرگزاری موج

 در جلسه کمیته مالی، اداری و روابط خارجی یونسکو که در جریان  چهل‌ودومین اجلاس کنفرانس عمومی این سازمان در پاریس برگزار شد، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل با رأی اکثریت کشورهای عضو، شکست خورد و به تصویب نرسید و در مقابل، قطعنامه‌ای در حمایت از مردم غزه مورد تصویب قرار گرفت.

در چهارمین روز برگزاری اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو، بر اساس پیشنهاد کشورهای گروه عرب و حمایت جمعی از کشورهای اسلامی، قطعنامه‌ای با عنوان «تأثیر و پیامدهای وضعیت کنونی نوار غزه فلسطین در تمامی جنبه‌های دستورکار یونسکو» برای تصویب، در دستورکار این کنفرانس قرار گرفت و رایزنی‌های مربوط به آن در بین کشورهای عضو شروع شد که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره مشارکت فعال و سازنده‌ای داشت.

در تقابل با این پیشنهاد، ایالات متحده آمریکا قطعنامه‌ای یک‌سویه و کاملاً جانبدارانه را علیه مردم فلسطین و در حمایت از رژیم اسرائیل، تدوین و برای رأی‌گیری ارائه کرد که کشورهای عرب و همبانیان این قطعنامه، از جمله ایران به‌عنوان کنشگر مؤثر، حاضر به قبول اصلاحات آمریکا نشدند و قطعنامه خود را برای رأی‌گیری در دستور کار قرار دادند که هر دو به رأی عمومی گذاشته شود.

در فرآیند رأی‌گیری علنی، قطعنامه ایالات متحده با رأی منفی اکثریت رد شد و قطعنامه پیشنهادی حامیان فلسطین با ۹۶ رأی مثبت و تنها ۸ رأی منفی از مجموع ۱۳۷ رأی مأخوذ، به تصویب رسید. لازم است یادآوری شود که یونسکو تاکنون بارها در حمایت از فلسطین قطعنامه صادر کرده و همین رویکرد موجب خروج رژیم اشغالگر صهیونیستی از این سازمان شده است.

گفتنی است چهل‌ودومین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو از ۱۶ آبان سال جاری برابر با ۷ نوامبر ۲۰۲۳ در مقر یونسکو در پاریس آغاز شده و هم‌اکنون با برگزاری نشست‌ها و کمیسیون‌های مختلف در حال پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه