English

رهبر کره شمالی :

«فرماندهی سازمان ملل»باید منحل شود

کره شمالی دوشنبه نیروهای «فرماندهی سازمان ملل» (UNC) را یک «سازمان غیرقانونی جنگی» خواند و خواستار انحلال آن شد.

«فرماندهی سازمان ملل»باید منحل شود
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از رویترز، این موضع پس از آن اتخاذ شد که وزارت دفاع کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد که روسای ارتش‌های این کشور، آمریکا و کشورهای عضو «فرماندهی سازمان ملل» سه‌شنبه در سئول دیدار خواهند کرد و خواستار توقف «فعالیت‌های غیرقانونی» پیونگ یانگ و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل خواهند شد.

فرماندهی سازمان ملل که تحت هدایت آمریکا اداره می‌شود یک نیروی نظامی چندملیتی است و بر امور و فعالیت‌های «منطقه غیرنظامی» میان دو کره نظارت می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از «موسسه خلع سلاح و صلح» وزارت خارجه این کشور از دیدار آتی روسای نظامیان فرماندهی سازمان ملل انتقاد کرد و آن را یک سازمان غیرقانونی جنگی نامید که باید منحل شود.

انتقاد پیونگ یاننگ در حالی است که کره جنوبی، آمریکا و ژاپن یکشنبه توافق کردند که سیستم هشدار موشکی لحظه‌ای را ماه آینده میلادی(آذر-دی) فعال کنند تا پرتاب‌های موشکی بالستیک کره شمالی را بهتر شناسایی و ارزیابی کنند.

این توافق در نشست لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با شین وون شیک، همتای کره‌ای او در سئول حاصل شد. مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن نیز از طریق تماس ویدیویی در این جلسه حضور داشت.

این سه مقام نظامی همچنین توافق کردند تا برای انجام رزمایش‌های سه‌جانبه در انتهای سال جاری میلادی ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی کنند و تمرینات نظامی خود را از ماه ژانویه ۲۰۲۴ (دی-بهمن) هدفمندتر و موثرتر آغاز کنند.

سازمان اطلاعات کره جنوبی به تازگی گفته است که به نظر می‌رسد کره شمالی در آخرین مرحله آماده‌سازی سومین پرتاب موشک هواسونگ-۱۸ خود به سر می‌برد. دو پرتاب قبلی پیونگ یانگ موفقیتی در پی نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه