English

رهبر کره شمالی:

تقویت توان دفاعی کره شمالی ادامه خواهد داشت

رهبر کره شمالی از تقویت توان دفاعی کره شمالی خبر داد و بیان کرد امید دارد پس از اتمام بحران شیوع جهانی ویروس کرونا، بار دیگر دو کره متحد شوند.

تقویت توان دفاعی کره شمالی ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج، « کیم جونگ اون » رهبر کره شمالی روز شنبه در مراسم رژه نظامی در این کشور بر تداوم تقویت توان نظامی و بازدارندگی این کشور از جمله در برابر تهدیدات فزاینده هسته‌ای تأکید کرد.

کیم در این سخنرانی، از ارتش کشورش به‌خاطر کمک به جبران خسارات طوفان اخیر در این کشور  و همچنین تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کره شمالی قدردانی کرد.

رهبر کره شمالی افزود، امید دارد پس از اتمام بحران شیوع جهانی ویروس کرونا، بار دیگر دو کره متحد شوند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کیم جونگ اون در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به آمریکا و مذاکرات نیمه کاره میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن نکرد.

سخنرانی کیم در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد بنیانگذاری «حزب حاکم کارگران کره» و رژه نظامی گسترده‌ای انجام شد که از اوایل صبح امروز (شنبه) در پیونگ‌یانگ برگزار شده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای کوتاه در این خصوص گفت: «نشانه‌هایی شناسایی شده مبنی بر اینکه سپیده‌دم امروز کره شمالی با بسیج تعداد زیادی تجهیزات و پرسنل در میدان "کیم ایل سونگ" رژه نظامی انجام داده است».

همچنین یکی از افسران ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره رژه نظامی امروز کره شمالی گفت: «ما در حال تحلیل جزئیات تسلیحاتی هستیم که پیونگ‌یانگ امروز رونمایی کرد. هیچ‌گونه حرکت غیرمتعارفی از سوی ارتش کره شمالی شناسایی نشده است».

مقامات نظامی سئول می‌گویند کره شمالی در صدد رونمایی از «تسلیحات راهبردی جدید» از جمله یک موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید (ICBM) یا موشک بالستیک زیردریایی پرتاب (SLBM) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی