English

حرکت گروهی هزاران مهاجر به سمت مرز جنوبی آمریکا

کاروانی متشکل از دستکم صدها مهاجر از یکی از شهرهای جنوب مکزیک به سمت مرز جنوبی آمریکا حرکت کردند.

حرکت گروهی هزاران مهاجر به سمت مرز جنوبی آمریکا

به‌گزارش خبرگزاری موج، کاروانی متشکل از دستکم صدها مهاجر از شهر تاپاچولا در جنوب مکزیک به سمت مرز جنوبی آمریکا حرکت کردند.

این کاروان کوچک در نظر دارد به کاروان بزرگتری از مهاجران ملحق شود که 6 روز قبل این منطقه را ترک کرده و در حال حاضر در حدود 25 کیلومتری شمال شهر هوکستلا توقف کرده است.

سازمان دهندگان این کاروان گفتند کاروان اولیه بزرگی که از این منطقه به راه افتاد متشکل از حدود 7 هزار مهاجر بود در حالی که مقامات دولتی در شهر جنوبی چیاپاس این گروه را حدود 3500 نفر تخمین زدند.

یکی از شاهدان این کاروان به رویترز گفت: بسیاری از مهاجران از فقر و بی ثباتی سیاسی در کشورهایشان فرار کرده و عازم آمریکا می شوند. این مهاجران از کشورهای کوبا، السالوادور، گواتمالا، هائیتی و به ویژه کشورهای هندوراس و ونزوئلا هستند.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که نامزد دموکرات ها برای شرکت در انتخابات 2024 است، تحت فشار مضاعفی برای کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی است که از طریق مرز مکزیک وارد خاک آمریکا می شوند.

براساس گزارش ها، در سال جاری شمار قابل توجهی مهاجر از منطقه دارین گپ که پاناما را به کلمبیا متصل می کند، عبور کرده اند.

این در حالی است که هفته گذشته یک قاضی آمریکایی روز گذشته با صدور یک حکم موقتی، مقامات اداره مهاجرت فدرال را از تخریب سیم های خاردار کشیده شده در سراسر مرز این کشور با مکزیک منع کرد.

براساس این حکم، مقامات اداره مهاجرت اجازه ندارند این سیم های خاردار را که در مرز بین ایالت تگزاس با کشور مکزیک به منظور جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی از طریق رودخانه ریو گراند و ورود به خاک آمریکا کشیده شده، جمع آوری و تخریب کنند.

سیم های خاردار مرز مکزیک با آمریکا با هزینه گارد ملی تگزاس و در راستای بخشی از عملیات ستاره تنها(لقب ایالت تگزاس) کشیده شده که ابتکاری از سوی گرگ ابوت فرماندار جمهوری خواه این ایالت بود که در سال 2021 با هدف جلوگیری از عبور غیرقانونی مهاجران از این مرز کشیده شد.

علاوه بر این، چندی قبل براساس یک سند منتشر شده از سوی اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا، جو بایدن دستور تعطیلی برخی مراکز نگه داری از مهاجران را به دلیل هزینه‌های بالای آنها داده است.

براساس این پیش نویس، بایدن دستور تعطیلی و کوچک سازی 9 مرکز نگه داری از مهاجران را به دلیل هزینه های بالای این مراکز و کمبود کارکنان آنها صادر کرده و از این طریق 235 میلیون دلار در بودجه صرفه جویی کرده است.

جو بایدن در دوران کمپین ریاست جمهوری سال 2020، وعده اصلاح و بازنگری در روند نگه داری از مهاجران را داده بود اما با افزایش چشمگیر مهاجرت به آمریکا و تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای آمریکا با مکزیک، تحقق به این وعده مشکل شد. شکست دولت بایدن در تلاش برای اصلاح این مراکز نشان دهنده چالشی است که بایدن برای کمپین انتخاباتی خود برای سال 2024 با آن مواجه است.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، پیشتر در یک ویدئوی تبلیغاتی جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا و جدی ترین رقیب دموکرات خود را به دلیل اعمال سیاست های نادرست در قبال مهاجران و هجوم بی سابقه آنها برای عبور غیرقانونی از مرز طی سال های اخیر را مورد انتقاد قرار داد و حق شهروندی برای کودکانی که در خاک آمریکا به دنیا آمده‌اند را یک جاذبه خواند. ترامپ تاکید کرد که بسیاری از کشورها شهروندی حق تولد را برای کودکان مهاجران محدود کرده‌اند.

ترامپ در کمپین های انتخاباتی سال 2016 نیز سیاست های سختگیرانه‌ای را در قبال مهاجران داشت و بعدها پروژه ساخت دیوار در سراسر مرز مکزیک با آمریکا را همانطور که وعده داد بود، عملیاتی کرد.

گفتنی است موضوع مهاجران غیرقانونی در آمریکا و تلاش آنها برای ورود به خاک این کشور از طریق مرزهای مکزیک تبدیل به یکی از موضوعات چالش برانگیز و بحرانی جدی برای دولت جو بایدن شده است.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه 2021، تا کنون دو بار به صورت متوالی رکورد عبور غیرقانونی مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا شکسته شده است. بر اساس آمار گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، بیش از دو میلیون عبور غیرقانونی ورود به ایالات متحده در سال 2022 ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه