English

پاپ فرانسیس خواستار آتش بس در غزه و دعا برای سرزمین های اشغالی شد

پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس در نوار غزه شد و خواستار آزادی همه گروگان‌ها و کمک‌های بشردوستانه شد.

پاپ فرانسیس خواستار آتش بس در غزه و دعا برای سرزمین های اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان، خواستار آتش بس در نوار غزه شد و از همه خواست که «به دعا برای وضعیت وحشتناک اسرائیل و فلسطین ادامه دهند». نماینده دائم برزیل در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، روز یکشنبه اعلام کرد این شورا روز دوشنبه برای بررسی روند «جنگ اسرائیل و فلسطین» جلسه ای برگزار می کند. پس از آن که رژیم صهیونیستی دیروز شنبه از گسترش عملیات زمینی خود در غزه خبر داد، درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل از سوی امارات متحده عربی مطرح شد.

این قطعنامه جمعه شب با 120 رای موافق در مقابل 14 رای مخالف و 45 رای ممتنع به تصویب رسید. رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دادند. هفته گذشته دولت آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه دو قطعنامه برزیل و روسیه مبنی بر برقراری آتش بس موقت در غزه و تسهیل در ارسال کمک های بشردوستانه را وتو کردند و پیش نویس آن را برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال کردند. قطعنامه ای ارائه شد که بر ادامه جنگ و حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی تاکید کرد. چین و روسیه این قطعنامه را وتو کردند.

بر اساس نظرسنجی مشترک سی‌بی‌اس و مرکز نظرسنجی «YouGov»، بیش از نیمی از مردم آمریکا مخالف اقدام دولت این کشور برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی هستند. اکثر پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند که ایالات متحده "باید به فلسطینیان در نوار غزه کمک های بشردوستانه ارسال کند." در حالی که اکثر آنها (52 درصد) گفتند که آمریکا "نباید سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار دهد"، 56 درصد نیز گفتند که با مدیریت بایدن در مناقشه اسرائیل و حماس موافق نیستند. 44 درصد نیز اعلام کردند که با رویکرد دولت آمریکا در این زمینه موافق هستند. 24 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که «اقدامات و اظهارات» اخیر بایدن «بیش از حد در دفاع از اسرائیل» است، در حالی که 44 درصد گفته اند که دولت بایدن «حمایت کافی از اسرائیل داشته است» و 32 درصد معتقدند که این حمایت باعث شده است. "به اندازه کافی" بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته برای اعلام حمایت واشنگتن از اسرائیل پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در بیمارستان باپتیست غزه، به تل آویو سفر کرد. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت بیش از 800 فلسطینی بر اثر بمباران بیمارستان المعمدانی خبر داد. منابع رسانه ای غیررسمی اما تعداد شهدا را بیش از 1000 نفر اعلام کرده اند. اما تاکنون تعداد دقیق شهدا و مجروحان اعلام نشده است. از سوی دیگر به دلیل تخریب بیمارستان شهدای زیادی زیر آوار مانده اند و تلاش برای بیرون آوردن آنها از زیر آوار به جا مانده از بمباران رژیم صهیونیستی ادامه دارد. منابع محلی تعداد شهدای این فاجعه هولناک را 1300 نفر اعلام کرده اند که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

پاپ فرانسیس فراخوانی برای آتش بس در غزه صادر کرد و خواستار دعا برای اسرائیل و فلسطین شد. شورای امنیت سازمان ملل قرار است فردا دوشنبه برای بررسی اقدامات بیشتر برای این درگیری تشکیل جلسه دهد. نتایج نظرسنجی CBS و YouGov نشان می دهد که بیش از نیمی از آمریکایی ها با ارسال سلاح به اسرائیل مخالف هستند و به جای آن خواستار ارسال کمک های بشردوستانه هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیراً برای ابراز حمایت از اسرائیل از تل آویو بازدید کرد، در حالی که مقامات فلسطینی از کشته شدن 800 نفر بر اثر بمب گذاری در بیمارستان المعمدانی خبر دادند و منابع غیررسمی نیز از کشته شدن 1300 نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند، خبر دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه