English

حجم بمب‌های پرتاب شده به نوار غزه برابر با بمب اتم هیروشیما

رئیس دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه در سخنانی ابراز داشت که حجم بمب‌های پرتاب شده به غزه با حجم بمب اتم اصابت کرده به هیروشیما برابری می‌کند.

حجم بمب‌های پرتاب شده به نوار غزه برابر با بمب اتم هیروشیما

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری سما، سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه در کنفرانس مطبوعاتی در این باره اظهار کرد: رژیم اشغالگر از آغاز جنگ با بیش از ۱۲ هزار تُن مواد منفجره؛ معادل قدرت بمب اتمی هیروشیما، نوار غزه را با میانگین ۳۳ تن مواد منفجره در هر کیلومتر مربع بمباران کرده است.

وی با بیان اینکه در نوار غزه از هر ۱۰۰ شهروند، یک نفر در اثر «هولوکاست نازی‌ها در نوار غزه» شهید یا مجروح شده است، خاطرنشان کرد: تعداد کل آوارگان به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار شهروند رسیده است که ۷۰ درصد از کل جمعیت نوار غزه را تشکیل می‌دهد. این افراد در بیش از ۲۲۲ مرکز اسکان داده شده‌اند.

معروف همچنین گزارش داد: بیش از ۱۸۳ هزار واحد مسکونی در اثر تجاوزات ادامه دار آسیب دیدند، که ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نوار غزه را شامل می‌شود، بیش از ۲۸ هزار واحد مسکونی در اثر حملات به غزه به طور کامل تخریب یا غیرقابل سکونت شده‌اند و همچنین ۷۵ مقر و ساختمان دولتی ویران شده است.

وی ادامه داد: ۱۷۷ مدرسه در معرض آسیب‌های مختلف قرار گرفته؛ از جمله ۳۲ مدرسه از کار افتاده‌ است، همچنین رژیم اشغالگر شبکه‌های آب، برق و فاضلاب را همچنان هدف قرار می‌دهد و آنها را از کار انداخته است.

معروف افزود: شواهد روشنی دال بر استفاده اشغالگران از سلاح‌ها و مهمات غیر متعارف و ممنوعه بین‌المللی به ویژه فسفر سفید وجود دارد که در سوختگی اجساد شهدا و مجروحان و آب شدن پوست و حتی اندام فوقانی و تحتانی آنها به وضوح مشهود است.

وی نحوه برخورد برخی رسانه‌های غربی با تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار «جلّاد» (بنیامین نتانیاهو) را محکوم کرد و گفت: دروغ بودن ادعای اشغالگران مبنی بر اینکه مقاومت فلسطین از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، با بمباران کلیساها، مساجد و بیمارستان‌ها توسط اشغالگران، به ویژه کشتار بیمارستان المعمدانی و بمباران مراکز پناهگاه، اثبات می‌شود.

سلامه ادامه داد: رژیم اشغالگر نازی عمدا غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و قربانیان تجاوز منعکس کننده ورشکستگی سیاسی، امنیتی و نظامی آن است و سکوت جامعه بین‌المللی این رژیم را تشویق کرده و همین مسئله اشتهای اشغالگران را برای کشتار، ویرانی و قتل عام بیشتر باز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه