English

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

مخالف کوچاندن فلسطین‌ها هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفتگوی تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا بر مخالفت قاطع دولت فلسطین با کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه، کرانه باختری و یا قدس تأکید نمود.

مخالف کوچاندن فلسطین‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت خبری روسیا الیوم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌های کنونی در راستای توقف حملات به فلسطینیان و هدف قرار ندادن غیرنظامیان را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین در خصوص اهمیت ورود تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، فراهم کردن آب و برق در اسرع وقت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمود عباس در جریان این تماس تلفنی خاطرنشان کرد که مخالف کشتار غیرنظامیان از هر دو طرف و هدف قرار دادن غیرنظامیان در بیمارستان‌ها و کلیساهای ارتدوکس است و این مسائل جنایت‌های شنیعی هستند که نمی‌توان در مقابل آنها سکوت کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، باید راهکاری سیاسی قانونی و بین‌المللی برای دستیابی ملت فلسطین به آزادی، استقلال و حاکمیتشان اجرا شود به طوریکه امنیت و ثبات برای همگان در منطقه تضمین شود.

محمود عباس ضمن تقدیر و تشکر از مواضع اتحادیه اروپا در حمایت از راهکار تشکیل دو دولتی براساس قوانین بین‌المللی، از کمک‌های ارائه شده توسط این اتحادیه به ملت فلسطین برای تأسیس نهادهایش و همچنین کمک‌های بشردوستانه قدردانی کرد.

در همین راستا، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با تاکید بر تداوم حمایت این اتحادیه از راهکار تشکیل دو دولتی، گفت، کمک‌های بشردوستانه در این شرایط سخت افزایش خواهد یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً از فلسطینی‌های ساکن شمال نوار غزه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به جنوب این باریکه بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف توجیه حملات خود به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در نوار غزه مدعی شد که اعضای گردان‌های عزالدین القسام در تونل‌ها و زیر منازل غزه و همچنین در ساختمان‌هایی که غیرنظامیان در آن زندگی می‌کردند، مخفی شده‌اند.

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد هجدهمین روز خود می‌شود، وضعیت غزه شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه است. بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی که نیمی از آنها در ۲۲۰ پناهگاه به سر می‌برند، آواره شده‌اند. رژیم صهیونیستی به بمباران غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و در نتیجه حملات شبانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه ۱۴۰ فلسطینی از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیدند که مهمترین آنها در خان یونس و رفح بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه