English

برنده جایزه نوبل پزشکی کاندیدای ریاست جمهوری کنگو شد

دنیس موکویگه، متخصص جراحی زنان که در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه صلح نوبل شده بود، اعلام کرد نامزد ریاست جمهوری جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) می شود.

برنده جایزه نوبل پزشکی کاندیدای ریاست جمهوری کنگو شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فرانس ۲۴، دنیس موکویگه نام خود را به عنوان یک متخصص برجسته در ارائه مراقبت های بهبودی برای قربانیان خشونت جنسی در کشورش به ثبت رساند و از منتقدان سرسخت دولت های قبلی جمهوری دمکراتیک کنگو بود که از یک سوء قصد هم در سال ۲۰۱۲ جان سالم به در برده بود.

خبرگزاری الجزیره قطر نیز در این خصوص نوشت که موکویگه با اعلام نامزدی خود در برابر جمعی از هوادارانش در کینشازا پایتخت کشورش گفت که آماده است در انتخابات آتی "فلیکس شیسکدی" رئیس جمهور فعلی را به چالش بکشد و بر موضوعاتی مانند ناامنی و رهبری سیاسی تمرکز خواهد کرد. این انتخابات در ماه آذر برگزار می شود.

موکویگه جایزه نوبل را در سال ۲۰۱۸ به طور مشترک با "نادیا مراد"، فعال ایزدی عراقی اما تبعه فعلی آلمان، به دلیل تلاش‌هایشان برای مبارزه با بهره برداری از خشونت جنسی به عنوان سلاح جنگی دریافت کرد.

وی در سال ۱۹۹۹ بیمارستان "پانزی" را در شرق جمهوری دمکراتیک کنگو تاسیس و صدها قربانی تجاوز را معالجه کرد.

در حال حاضر منطقه آفریقای مرکزی وضعیت امنیتی بدی را تجربه می کند؛ زیرا گروه های شبه نظامی متعددی، از جمله گروه معروف به M۲۳، برای کنترل قلمرو در مناطق شرقی کشور می جنگند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه