English

دبیرکل سازمان ملل:

دبیرکل سازمان ملل نه قدرتی دارد و نه پولی

دبیرکل سازمان ملل متحد، در آستانه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ابراز داشت که «اصلاً هیچ قدرتی ندارد».

دبیرکل سازمان ملل نه قدرتی دارد و نه پولی

به گزارش خبرگزاری موج،  آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه سی ان ان درباره قدرت اجرایی او در این نشست گفت: «من اصلاً قدرتی ندارم».

گوترش تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل نه قدرتی دارد و نه پولی. آنچه ما داریم یک صدا است و آن صدا می‌تواند بلند باشد و من موظفم آن را بلند کنم.

مناظره عمومی برای هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز (سه‌شنبه) در مقر این سازمان در نیویورک آغاز می‌شود. در این نشست کشورها می‌توانند برنامه‌ها، نگرانی‌ها و فراخوان‌های خود را به دیگر رهبران جهانی عرضه کنند.

گوترش با اشاره به قدرت کشورهای عضو گفت: مجمع عمومی گاهی اوقات قادر است فراتر از کشورها تشکیل جلسه دهد. گاهی اوقات ما می‌توانیم بازیگران مختلف، نه تنها کشورها، بلکه بخش خصوصی، جامعه مدنی، سازمان‌های زنان و جوانان، کارشناسان علمی و دانشگاه‌ها را گرد هم بیاوریم. اما قدرت در کشورهای عضو است.

دبیرکل سازمان ملل گفت که اعمال این قدرت به دلیل تقسیم بین ابرقدرت‌ها از زمان جنگ جهانی دوم مسدود شده است: ما بین ابرقدرت‌ها سطحی از اختلاف داریم که از زمان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است. حتی در جنگ سرد، همه چیز از امروز قابل پیش‌بینی‌تر بود.

در اجلاسی دو روزه که از دوشنبه آغاز شده گوترش تلاش کرد تا اقداماتی را برای تحقق ۱۷ هدف اتخاذ شده توسط رهبران جهان در سال ۲۰۱۵ آغاز کند، و به رهبران یادآوری کرد که آنها وعده‌ ساختن دنیایی دارای سلامت، پیشرفت و فرصت برای همه داده‌اند.  وعده اینکه هیچ کس را پشت سر نگذاریم، این قول که بهای آن را بپردازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه