English

دستیابی ایران به قدرت بازدارندگی بدون دستیابی به بمب هسته‌ای نقل محافل رژیم صهیونیستی شده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود به افزایش قدرت هسته‌ای ایران و قدرت نظامی حزب‌الله و نگرانی رژیم صهیونیستی از این مسئله پرداختند.

دستیابی ایران به قدرت بازدارندگی بدون دستیابی به بمب هسته‌ای نقل محافل رژیم صهیونیستی شده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی امروز(سه شنبه) اعلام کردند که امنیت داخلی این رژیم روند منفی و خطرناک را در پیش گرفته است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که اوضاع رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران در خطرناک‌ترین حالت است.

تامیر هایمان، رئیس اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین سازمان «آمان» در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل الیوم تاکید کرد که به جز خواست و اراده خود، هیچ چیز ایرانی‌ها را مقید و محدود نمی کند و در واقع آن‌ها بدون دستیابی به بمب هسته‌ای، یک بازدارندگی هسته‌ای ایجاد کرده‌اند و این بهترین حالت از نظر رهبری این کشور است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اوضاع متشنج در سرزمین‌های اشغالی و شکاف عمیق میان موسسه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که حزب‌الله در وضعیت اعتماد به نفس فراوان است.

هایمان همچنین با تاکید بر لزوم توقف تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو و بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی گفت که نگرانی رژیم اسرائیل از افزایش قدرت نظامی حزب‌الله افزایش یافته است و این رژیم آمادگی ورود به هیچ جنگی را ندارد و از بروز جنگ در آینده هراس دارد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون» پیش از این در گزارشی نسبت به افزایش قدرت ایران و حزب الله لبنان و فرسایش قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده بود.

در این گزارش آمده است که در صورت بروز هرگونه تنش با لبنان، درست است که رژیم اسرائیل با تمام قدرت پاسخ خواهد داد اما پاسخ راهبردی آن سست و غیرمناسب خواهد بود.

در این راستا، هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به پیشرفت هسته‌ای ایران و افزایش قدرت حزب‌الله در لبنان هشدار داد و آن را اصل‌ترین و بزرگ ترین چالش در مقابل رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جمعی از قانونگذاران آمریکایی از حزب دموکرات که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند، دیدار و خواستار «یک تهدید نظامی معتبر» علیه تاسیسات هسته‌ای ایران شد.

نتانیاهو در این دیدار که به تلاش لابی صهیونیستی آیپک برگزار شد با تکرار ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت: مهم‌ترین چیز ایجاد یک تهدید نظامی معتبر برای ایران است. ما جهانی را نمی‌خواهیم که در آن ایران بتواند نیویورک یا واشنگتن یا لس آنجلس یا هر جای دیگری را با سلاح هسته‌ای تهدید کند.

وی افزود: به‌ طور قطع اجازه نخواهیم داد کشوری وجود داشته باشد که بتواند اسرائیل را نابود کند. ما هر کاری که در توان داریم، چه با توافق و چه بدون آن، انجام خواهیم داد تا از خود دفاع کنیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی به‌ طور مرتب مدعی وجود اهداف نظامی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌شود که این رژیم تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید اما هیچ‌گاه این موضوع را به‌ طور رسمی نپذیرفته و توانسته است با حمایت‌های آمریکا و غرب برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگه دارد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره این ادعاهای بی‌اساس را رد کرده و تاکید دارند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وجود بازرسی‌های مکرر از تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ‌گاه نتوانسته است مدرکی دال بر وجود انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای کشور ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه