English

بازار پرهیاهوی شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا در پی جنگ اوکراین

پیمانکاران دفاعی ایالات متحده نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار سفارش تسلیحاتی جدید از وزارت دفاع دریافت کرده‌اند تا سیستم‌هایی را که به عنوان کمک به اوکراین ارسال شده است، جایگزین کنند.

بازار پرهیاهوی شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا در پی جنگ اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، سه‌شنبه در گزارشی با استناد به آمار رسمی وزارت دفاع آمریکا که در همان روز منتشر شد، گفت: وزارت دفاع در حال حاضر ۹.۷ میلیارد دلار برای جایگزینی دوباره ذخایر تسلیحات و مهمات تخلیه‌شده خود اختصاص داده و این از مجموع ۲۶ میلیارد دلاری است که کنگره آمریکا برای این منظور تایید کرده است.

در این گزارش آمده است که لاکهید مارتین در حال حاضر تقریبا ۲.۳ میلیارد دلار از ۶ میلیارد دلار بالقوه و همچنین ۱.۴ میلیارد دلار از مجموع ۱.۹ میلیارد دلار دیگر برای سرمایه‌گذاری مشترک خود با RTX که سابقا با نام ریتون شناخته می‌شد، دریافت کرده تا انبار تسلیحات ضد تانک جاولین خود را دوباره پر کند.

در این گزارش آمده است که لاکهید همچنین قرار است ۱.۴ میلیارد دلار از ۵.۲ میلیارد دلار بالقوه را برای جایگزینی موشک‌های سامانه هدایت‌شونده چندگانه (GMLRS) دریافت کند. شرکت آرتی‌ایکس ۸۴۴ میلیون دلار دیگر برای جایگزینی سامانه‌های ضد هوایی و ضد موشکی Patriot PAC-۳ MSE که به اوکراین ارسال شده، دریافت خواهد کرد.

شرکت آرتی‌ایکس ۵۸۱ میلیون دلار از ۶۲۴ میلیون دلار بالقوه را برای جایگزینی موشک‌های ضد هوایی استینگر نیروهای مسلح ایالات متحده دریافت خواهد کرد و کنگره همچنین ۱۸.۶ میلیارد دلار را برای تأمین نیازهای دفاعی بلندمدت اوکراین اختصاص داده است. این گزارش می‌افزاید که تاکنون ۷ میلیارد دلار از این منابع مالی به شرکت‌های آمریکایی ارائه شده است.

شرکت آرتی‌ایکس، سفارشات پنتاگون برای ۱.۲ میلیارد دلار از ۱.۴ میلیارد دلار بالقوه برای تأمین سیستم‌های دفاع هوایی دوربرد NASSAM آن در اوکراین را دارد. در این گزارش آمده است که جنرال داینامیکس و سایر شرکت‌های پیمانکار ۹۰۱ میلیون دلار از ۱.۴ میلیارد دلار احتمالی را برای تامین مهمات هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری بیشتر به کی‌یف دریافت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه