English

چین:

ارسال تسلیحات دولت آمریکا به تایوان نمی‌تواند جلوی اراده ما را بگیرد

پس از اعلام بسته حمایت و کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری کاخ سفید برای تایوان و اینکه این جزیره خودگردان امروز گفت که شش کشتی نیروی دریایی چین را در آب‌های نزدیک سواحلش ردیابی کرده، چین، ایالات متحده را متهم کرد که تایوان را به یک «انبار مهمات» تبدیل کرده است.

ارسال تسلیحات دولت آمریکا به تایوان نمی‌تواند جلوی اراده ما را بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر امور تایوان در چین شامگاه شنبه در بیانیه‌ای مخالفت خود را با کمک نظامی به تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، اعلام کرد.

چن بینهوآ، سخنگوی دفتر امور تایوان در چین گفت: مهم نیست که نیروهای جدایی‌طلب تایوانی چقدر از پول مالیات‌دهندگان از مردم عادی را خرج می‌کنند، مهم نیست که چقدر تسلیحات ایالات متحده به آنجا ارسال می‌شود، این عزم ما برای حل مشکل تایوان را متزلزل نخواهد کرد یا اراده راسخ ما برای تحقق اتحاد مجدد سرزمین مادری‌مان را متزلزل نمی‌کند.

در این بیانیه آمده است: «اقدامات آنها تایوان را به انبار باروت و انبار مهمات تبدیل می‌کند و خطر جنگ در تنگه تایوان را تشدید می‌کند.»

در همین حال امروز یکشنبه وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد که شش کشتی نیروی دریایی چین را در نزدیکی جزیره ردیابی کرده است.

دولت حاکم بر تایوان به رهبری حزب دموکراتیک مترقی، خرید تسلیحاتی خود از ایالات متحده را به عنوان بخشی از «استراتژی بازدارندگی» در برابر حمله احتمالی چین افزایش داده است. در حالی که تایوان ۱۹ میلیارد دلار تسلیحات خریداری کرده، بسیاری از آنها هنوز به تایوان تحویل نشده است. واشنگتن سامانه‌های دفاع هوایی قابل حمل، قابلیت‌های اطلاعاتی و نظارتی، سلاح‌های گرم و موشک به تایوان خواهد فرستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه