English

رهبر کره‌شمالی برای اولین بار پس از کرونا با یک مقام خارجی دیدار کرد

رهبر کره‌شمالی در اولین ملاقات اعلام شده خود با یک مقام خارجی پس از پاندمی کرونا، با وزیر دفاع روسیه دیدار کرده است.

رهبر کره‌شمالی برای اولین بار پس از کرونا با یک مقام خارجی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه دولتی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای»، امروز (پنجشنبه) گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مورد «موضوعاتی که دغدغه متقابل» و مربوط به دفاع و امنیت منطقه‌ای است، گفت‌وگو کرده و همچنین از یک نمایشگاه تسلیحاتی شامل موشک‌های بالستیک دیدن کردند.

آژانس خبری مرکزی کره گزارش داد که دیدار این مقام‌ها «موقعیت مهمی برای توسعه بیشتر روابط راهبردی و سنتی کره‌شمالی و روسیه طبق نیاز قرن جدید بود.» خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گفت که رهبر کره‌شمالی، شویگو را در بازدید از یک نمایش سلاح‌ها و تجهیزات نظامی جدید همراهی کرد و تصاویری از این نمایشگاه که شامل موشک‌های بالستیک، پرتابگرهای حمل‌ونقل چند محوره و چیزی که به نظر می‌رسد یک پهپاد جدید است، منتشر کرد.

به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، شویگو همچنین نامه‌ای از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به کیم جونگ اون داد. کیم جونگ اون هم از پوتین برای اعزام هیئتی به رهبری شویگو که با کانگ سون نام، وزیر دفاع کره‌شمالی هم گفت‌وگو داشت، تشکر کرد.

سفر شویگو به پیونگ‌یانگ، اولین سفر شناخته‌شده یک مقام خارجی در سه سال اخیر، در حالی انجام می‌شود که کره‌شمالی هفتادمین سالگرد آتش‌بس موقت را که به خصومت‌های جنگ کره بین‌ سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ پایان داد، جشن می‌گیرد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، یک هیئت چینی هم با حضور لی هنگجونگ، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین برای این جشن از پیونگ‌یانگ دیدن کرد.

انتظار می‌رود مقامات کره‌شمالی امروز پنجشنبه یک رژه نظامی بزرگ را در پایتخت به مناسبت پایان این جنگ برگزار کنند؛ جنگی که در آن، چین و اتحاد جماهیر شوروی از کره‌شمالی در برابر کره‌جنوبی تحت حمایت ایالات متحده حمایت کردند. بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، شویگو در این رژه نظامی شرکت خواهد کرد.

کیم، سومین نسل از خانواده‌اش که بر کره‌شمالی حکومت می‌کند، در گذشته از چنین رویدادهایی برای نمایش تازه‌ترین تسلیحات کشورش از جمله موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای استفاده کرده است. روسیه و چین از جمله کشورهایی هستند که روابط دوستانه خود را با کره‌شمالی حفظ کرده‌اند؛ کشوری که بابت توسعه سلاح‌های هسته‌ای و موشکی در صحنه بین‌المللی منزوی دیده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه