English

رئیس‌جمهور فرانسه:

پاریس از اعتراضات اخیر در کشور درس بگیرد

رئیس‌جمهور فرانسه از کابینه پاریس خواست تا از اعتراضات اخیر کشورش در پی قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، درس بگیرد.

پاریس از اعتراضات اخیر در کشور درس بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی خواستار آن شد که پاریس از اعتراضات پس از قتل نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس «درس بگیرد».

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور فرانسه از دولت کشورش درخواست کرد تا از اعتراضات اخیر ناشی از تیراندازی پلیس به یک نوجوان درس بگیرد، در غیر این صورت در فرانسه اختلافات عمیقی ایجاد می‌ شود.

«امانوئل ماکرون» در جریان سخنرانی در نشست کابینه این کشور گفت: نیاز به اقتدار و احترام وجود دارد. ما باید از آنچه اتفاق افتاده درس بگیریم و پاسخ‌های درستی ارائه دهیم.

اعتراضات ماه گذشته در شهرهای فرانسه که با کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله فرانسوی عرب تبار به راه افتاد، منجر به درگیری‌های خشونت آمیز با پلیس این کشور شد.

اعتراضات فرانسه اواخر ژوئن پس از قتل نوجوان ۱۷ ساله الجزایری به نام نائل مرزوقی، به دست پلیس فرانسه در یک ایست‌بازرسی در پاریس آغاز شد و بلافاصله به شهرخای بزرگ و کوچک این کشور سرایت کرد.

گرچه اعتراضات در فرانسه اندکی فروکش کرده اما پلیس این کشور می ترسد که آتش زیر خاکستر ناآرامی ها در تعطیلات آتی این کشور دوباره شعله‌ ور شود.

پیش تر الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده بود که مردم این کشور در جشن های روز ملی فرانسه (۱۴، ۱۵ و ۱۶ جولای) مجاز به خرید و فروش و حمل مواد محترقه و آتش‌ بازی نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه