English

افزایش مشکلات روانی شهرک‌نشینان صهیونیستی اطراف نوار غزه

یک روزنامه عبری زبان از افزایش مراجعات شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف نوار غزه به مراکز روان‌درمانی اسرائیل بر اثر نگرانی از حملات مقاومت خبر داد.

افزایش مشکلات روانی شهرک‌نشینان صهیونیستی اطراف نوار غزه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سما، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که با گذشت دو ماه از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه موسوم به عملیات «سپر و شمشیر»، مراجعات شهرک‌نشینان در سدیروت و دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه به مراکز روان‌درمانی رژیم صهیونیستی جهش شدیدی داشته است.

این روزنامه عبری‌زبان اعلام کرد که بررسی‌ها نشان داده موج مراجعه صهیونیست‌هایی که دچار حالات روانی اضطراب و نگرانی شده‌اند به مراکز روان‌درمانی رژیم صهیونیستی، به اوج خود رسیده است و تجربه‌های پیشین ثابت کرده که این مراجعات در ماه‌های بعدی اجرای عملیات نظامی به شدت افزایش می‌یابد.

این روزنامه عبری زبان نوشت که با وجود درخواست‌های فراوان روان‌درمانی، بودجه مراکز روان‌درمانی صهیونیستی اصلاح نشده و کمبودهای بسیاری در رابطه با نیروی انسانی و ساعات مداوای صهیونیست‌ها دیده می‌شود.

این روزنامه با اشاره به جلسه گذشته کمیته بهداشت کنست رژیم صهیونیستی پیرامون مراکز روان‌درمانی این رژیم افزود: در این جلسه مقامات محلی شهرک‌های اطراف نوار غزه و کرانه باختری نسبت به اتمام بودجه مراکز روان‌درمانی هشدار دادند.

طی این جلسه شاریت سعد، مدیر یکی از مراکز روان‌درمانی صهیونیستی با اشاره به اوضاع دشوار این مراکز گفت: تا زمانی که با نتایج عملیات‌های «سپیده‌دم» دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، همزمان وارد عملیات «سپر و شمشیر» می‌شویم و منتظر عملیات‌های آینده هستیم، غیر ممکن است که بر بودجه‌های معمول تکیه کنیم. دیگر با بودجه کنونی امکان خدمت‌دهی به مراجعانی که آمار آنان به صدها نفر می‌رسد را نداریم.

این در حالی است که پیش‌تر تامیر عیدان، رئیس شورای سدوت النقب هم گفته بود: مراکز روان‌درمانی فشار زیادی را تحمل می‌کنند. آمار مراجعانی که پس از شوک به این مراکز مراجعه می‌کنند، ۶۰ درصد افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه