English

وزارت دفاع تایوان:

نزدیک شدن کشتی‌ها و جنگنده‌های ارتش چین به تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۳ هواپیما و شش کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین به حریم هوایی و آبهای پیرامون جزیره تایوان اعزام شده‌اند.

نزدیک شدن کشتی‌ها و جنگنده‌های ارتش چین به تایوان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، در حالی که جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه وارد چین شد، وزارت دفاع تایوان همزمان با ورود این وزیر آمریکایی به پکن اعلام کرد، وضعیت را در منطقه تحت نظر قرار داده و سامانه‌های موشکی مستقر بر زمین خود را آماده شلیک کرده است.

در این بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است، چهار هواپیمای نظامی چینی شامل دو جنگنده SU-۳۰، یک هواپیمای شناسایی BZK-۰۰۵ و یک هواپیمای جنگی ضد زیردریایی Y-۸ از خط میانه واقع در تنگه تایوان – خطی که به عنوان مرز غیررسمی عمل می‌کند - عبور کرده و وارد حوزه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده‌اند.

چین ، تایوان را به عنوان یکی از استانها و بخشی از قلمروی خود دانسته و حق ضمیمه کردن این جزیره به خود با توسل به زور را برای خود محفوظ دانسته و تقریباً هر روز هواپیماهای و شناورهای خود را به ماموریت در حوالی این جزیره می‌فرستد.

مساله حمایت آمریکا از دولت جزیره خودمختار تایوان که در سال ۱۹۴۹ بعد از جنگی داخلی از خاک اصلی چین جدا شد همچنان عامل بزرگ به تنش کشیده شدن روابط واشنگتن و پکن بوده است.

 شی جینپینگ، رئیس جمهور چین کمی قبل از ورود جنت یلن به خاک کشورش از مقر فرماندهی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین بازدید کرد. حوزه عملیاتی این واحد فرماندهی در تنگه تایوان در مجاورت این جزیره واقع است.

رئیس جمهور چین در سخنرانی خطاب به رهبران این واحد فرماندهی واقع در استان جیانگسو، خواستار جهش در توسعه و آمادگی رزمی در این واحد فرماندهی شد.

رسانه‌های چینی گزارش دادند، شی جینپینگ همچنین خواستار "تقویت برنامه‌ریزی برای جنگ و رزم و مانورهای نظامی تحت شرایط رزمی واقعی به منظور بالا بردن توانمندیهای نیروها برای جنگ و پیروزی" شد.

جنت یلن در سفرش به چین برای دیدار با شی جینپینگ برنامه ریزی نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه