English

سازمان ملل متحد از محکومیت اسرائیل به دلیل عملیات نظامی جنین عقب‌نشینی نمی‌کند

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان به موضع خود درباره محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در جنین پایبند است.

سازمان ملل متحد از محکومیت اسرائیل به دلیل عملیات نظامی جنین عقب‌نشینی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه القدس العربی، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل به وضوح و با شفافیت خشونت علیه غیرنظامیان در اسرائیل و اراضی فلسطینی را صرف نظر از اینکه عامل آن چه کسی بوده است، محکوم می‌کند.

گلعاد آردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از گوترش خواسته بود از موضع خود درباره محکوم کردن عملیات این رژیم در جنین عقب نشینی کند.

گوترش که از تأثیر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جنین خشمگین بود، روز پنج‌شنبه اعلام کرد: این عملیات موجب زخمی شدن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی و آواره شدن هزاران نفر و آسیب رسیدن به مدارس و بیمارستان‌ها و تعطیلی شبکه‌های آب و برق شد.

گوترش از رژیم صهیونیستی نیز به دلیل ممانعت از ارائه خدمات پزشکی به زخمی شدگان و ممانعت از فعالیت امدادرسانان انتقاد کرد.

عملیات رژیم صهیونیستی در جنین به شهادت دست کم ۱۲ فلسطینی و تخریب جاده‌ها و کوچه‌های تنگ اردوگاه جنین و آواره شدن هزاران نفر منجر شد.

گوترش به خبرنگاران گفت: من به شدت تمام اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان از جمله اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنم.

وی در جواب این سؤال در خصوص اینکه آیا این محکومیت بر رژیم صهیونیستی نیز منطبق است، گفت: این محکومیت بر تمام کسانی که از زور و تجهیزات نظامی گسترده علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند، منطبق است و کاملا واضح است که در این وضعیت نیروهای اسرائیلی از زور استفاده کرده‌اند.

روز جمعه نیز شورای امنیت نشستی را پشت درهای بسته بنا به درخواست امارات درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در جنین برگزار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه