English

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ترجیح آمریکا در قبال برخورد با ایران دیپلماسی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر شایعات درباره توافق هسته‌ای با ایران را اشتباه و گمراه کننده خواند و گفت که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد .

ترجیح آمریکا در قبال برخورد با ایران دیپلماسی است

به گزارش خبرگزاری موج، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر شایعات درباره توافق هسته‌ای با ایران را اشتباه و گمراه کننده خواند و گفت که واشنگتن دیپلماسی را در قبال ایران ترجیح می‌دهد و با متحدان و شرکای خود کاملا هماهنگ است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما در مورد زمینه های مختلف نگرانی ها با ایران، ارتباط خود را با متحدان منطقه حفظ کرده ایم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: شایعات در مورد یک توافق هسته ای با ایران اشتباه و گمراه کننده هستند. ما همچنان بر مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق فشار دیپلماتیک وهمکاری با متحدان و شرکا و اقدامات کاهش تنش در منطقه متمرکز هستیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی جدیدی درباره زندانیان ندارد، در این باره اضافه کرد: ما همچنان بر آزادی آمریکایی هایی که به صورت غیرقانونی در ایران بازداشت شده اند، متمرکز هستیم. اقدام ایران در بازداشت غیرقانونی آمریکایی ها و استفاده آنها به عنوان اهرم سیاسی کاملا ظالمانه است و ما متعهد به آزادی همه آمریکایی ها هستیم.

پاتل در پاسخ به سوال دیگری درباره ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا گفت: ما به صورت مستقیم در خصوص مساله ایران درگیر هستیم و به همین دلیل یک اداره خاص مربوط به ایران دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: اما من بازهم تاکید می کنم که شایعات در خصوص توافق با ایران اشتباه و گمراه کننده است. سیاست ما تغییر نکرده است و بر رفتار بی ثبات کننده ایران از طریق هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان متمرکز هستیم و متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما اقدامات ایران را از نزدیک دنبال می کنیم. ما دیپلماسی را ترجیح می دهیم اما برای تمام احتمالات نیز درحال آمادگی هستیم و در این زمینه با متحدان و شرکای خود کاملا هماهنگ هستیم.

پاتل اضافه کرد: در مقابله با همه تهدیدات ایران ما با متحدان خود هماهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه واشنگتن نگرانی ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را به اشتراک می گذارد، تصریح کرد: ما متعهد به دفاع از اسرائیل و توانایی آن برای دفاع از خود هستیم. این موضعی است که ما در پیام های خود به ایران به صورت صریح به ایران اعلام کرده آیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: دولت بایدن به صراحت گفته است ما آماده ایم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اقدام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه