English

چین خواستار شد؛

شورای امنیت سازمان ملل اصلاح شود

پس از آنکه وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد قدرت‌های غربی بیش از حد در شورای امنیت سازمان ملل حضور دارند، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین از کشورهای در حال توسعه خواست تا حرف بیشتری برای بیان در این نهاد بین‌المللی داشته باشند.

شورای امنیت سازمان ملل اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وانگ یی، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین که مسئول سیاست خارجی در جریان دیدرا با سفرای کویت و اتریش در سازمان ملل گفت:‌ اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل باید عادلانه و صادقانه باشد و باعث افزایش حضور و شنیده شدن صدای کشورهای در حال توسعه شده و به کشورهای کوچکتر نیز اجازه بدهد تا فرصت بیشتی برای حضور در تصمیم گیری‌های این شورا داشته باشند.

این دیپلمات ارشد چینی همچنین افزود:‌ بی عدالتی تاریخی علیه آفریقا نیز باید در این شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اظهارات وی پس از آن مطرح شد که سرگئی لاوروف‌، وزیر خارجه روسیه نیز همین اواخر گفته‌های مشابه مطرح کرده بود.

وانگ یی همچنین ابراز امیدواری کرد که اجماع نظر به گونه‌ای باشد که اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل به صورت گسترده به رسمیت شناخته شود.

پیشتنر وزیر خارجه چین در سفر ژانویه ۲۰۲۳ خود به آفریقا این مساله را شفاف سازی کرده بود که پکن مایل به افزایش حضور کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل برای تبدیل کردن سیستم حکمرانی جهانی به یک نظام درست و منصف است.

لاوروف نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل گفته بود: چندجانبه گرایی درست نیازمند انطباق سازمان ملل با رویکردهای عینی شکل گیری معماری چند قطبی در روابط بین‌الملل است. حضور کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در این نهاد بین المللی باید تسریع شود.

وی همچنین حضور گسترده و بیش از حد غرب در شورای امنیت سازمان ملل را نیز مورد انتقاد قرار داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه