English

وزیر امور خارجه ترکیه:

ترکیه منتظر دعوت روسیه با حضور ایران و سوریه است

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد: منتظر دعوت روسیه برای نشست با حضور ایران و سوریه هستیم.

ترکیه منتظر دعوت روسیه با حضور ایران و سوریه است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای دیدار با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر پیش از پایان رمضان در ترکیه توافق کردیم.

چاووش اغلو در این باره خاطر نشان کرد: وزیر خارجه مصر را به ترکیه دعوت کردم. ۲ طرف درحال بررسی تاریخ دقیق این دیدار هستند. میزبانی از سامح شکری در ترکیه مایه خرسندی ما خواهد بود.

وی در خصوص دیدار در سطح وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه نیز گفت: اکنون منتظر دعوت روسیه برای برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه در دوره آتی هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از یورش نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی ، تصریح کرد: این مساله غیرقابل پذیرش است و آن را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هتک حرمت اماکن مقدس مسلمانان در قدس توسط نظامیان اسرائیلی آن هم در ماه رمضان قابل قبول نیست، افزود: روند مربوط به رشد بیگانه ستیزی و اسلام هراسی که در اروپا آغاز شده در اسرائیل نیز نمود پیدا کرده است.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینیانی را که به مصلای «القبلی» پناهنده شده بودند، به‌شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز نیروهای امنیتی اسرائیل به حریم مسجدالاقصی و وضعیت تاریخی کنونی آن و یورش به مصلای القبلی و دستگیری تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

همچنین «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز طی سخنانی ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی گفت: من حملات اسرائیل به انسان‌هایی که عبادت خود را انجام می‌دهند و ایمان و اعتقاد خود را ابراز می‌دارند، به شدت محکوم می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه