English

رئیس جمهوری برزیل فرمانده ارتش برزیل را برکنار کرد

رئیس جمهوری جدید برزیل در پی شورش‌های اخیر در پایتخت کشورش و یورش هواداران رئیس جمهور سابق راستگرا به ساختمان‌های دولتی، فرمانده ارتش را برکنار کرد.

رئیس جمهوری برزیل فرمانده ارتش برزیل را برکنار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری جدید برزیل فعلا بیانیه‌ای درباره این تغییر منتشر نکرده اما وب‌سایت رسمی نیروهای مسلح برزیل اعلام کرد، ژنرال جولیو سزار دا آرودا از سمت خود به عنوان فرمانده ارتش برکنار شد.

خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز هم به نقل از منابع نظامی درباره این برکناری گزارش دادند. ژنرال توماس میگوئل ریبیرو پیوا که رئیس فرماندهی نظامی جنوب شرقی بود، جایگزین آرودا شد.

این اقدام چند هفته پس از یورش هواداران ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری سابق و راستگرای برزیل به ساختمان‌های دولتی از جمله کنگره ملی، دفتر ریاست جمهوری و دیوان عالی در تاریخ هشت ژانویه صورت می‌گیرد. آشوبگران از ارتش خواستند تا برای تغییر شکست بولسونارو در مقابل لولا دا سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری وارد عمل شود.

لولا دا سیلوا هفته گذشته گفته بود که مشکوک است که افرادی در بین نیروهای مسلح کشورش در این شورش دست داشته باشند.  

براساس گزارش دفتر ریاست جمهوری برزیل، لولا دا سیلوا اخیرا افسران ارتش را از تیم امنیتی خود اخراج کرده و پلیس فدرال را جایگزین آنها کرده است. تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ تن در ارتباط با این شورش‌ها بازداشت شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه