English

بوریس جانسون:

باید خودمان را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده کنیم

نخست‌وزیر انگلیس گفت: سران اتحادیه اروپا اگر نمی‌توانند مصالحه کنند و اراده هم برای این کار ندارند، بنابراین ما باید خودمان را برای یک خروج بدون توافق آماده کنیم.

باید خودمان را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، بوریس جانسون ، نخست‌وزیر انگلیس در ادامه سفر به ولز با اعلام هشدار علیه اتحادیه اروپا گفت: اگر نمی‌توانند مصالحه کنند و اراده هم برای این کار ندارند، بنابراین ما باید خودمان را برای یک خروج بدون توافق آماده کنیم.

جانسون در ادامه یادآور شد: این برعهده اتحادیه اروپاست و در صورت خواست آنها، ما چنین رویکردی (خروج بدون توافق) خواهیم داشت.

نخست‌وزیر انگلیس با این هشدار در واقع قصد تحریک اتحادیه اروپا برای سازش و مصالحه بر سر توافقی جدید در باره بریگزیت را دارد.

این در حالی است که سران اتحادیه اروپا بارها تأکید کرده‌اند که توافق پیشین با ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلیس، سند نهایی است که باید پس از تمدید مهلت قبلی تا پایان ماه اکتبر اجرایی شود.

اتحادیه اروپا همچنین تاکید دارد که حاضر به مصالحه بر سر توافق جدید نیست و نخست‌وزیر انگلیس باید تا مهلت قانونی تعیین شده، زمینه همراهی کشورش را با این توافق و در نهایت اجرایی کردن آن فراهم کند.

به گزارش یورونیوز، بر این اساس، هشدارهای مکرر نخست‌وزیر انگلیس درباره خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا سبب شده تا ارزش پول ملی این کشور نسبت به دلار آمریکا به پایین‌ترین حد ممکن طی ۲۸ ماه گذشته برسد.

بوریس جانسون در نخستین سخنرانی خود پس از رسمیت یافتن نخست‌وزیری‌ وی، تأکید کرده بود که بریگزیت مهم‌ترین مسأله کنونی کشورش است و به طور قطع تا پیش از ۳۱ اکتبر با و یا بدون توافق، اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه