English

شی جینپینگ:

خلیج فارس باید سرزمینی برای امنیت باشد نه منشا درگیری‌ها

رئیس جمهور چین در دیدار با ولیعهد ابوظبی در واکنش به وقایع اخیر در منطقه گفت: منطقه خلیج فارس باید سرزمینی برای امنیت باشد نه منشأ درگیری‌ها.

خلیج فارس باید سرزمینی برای امنیت باشد نه منشا درگیری‌ها

به گزارش خبرگزاری موج  شی جینپینگ ،  رئیس جمهور چین در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در پکن گفت: صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس یک شاخصه مهم برای امنیت و توسعه خاورمیانه و حتی تمام جهان به شمار می‌رود و این منطقه باید سرزمینی برای امنیت باشد نه منشأ درگیری‌ها.

وی افزود: چین تلاش‌های امارات برای برقراری امنیت منطقه‌ای و ثبات را تأیید می‌کند و طرف‌های ذی‌ربط را به خویشتن‌داری و آرامش فرامی‌خواند و از آنها می‌خواهیم که درِ جعبه پاندورا را باز نکنند و اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو و احترام متقابل حل و فصل کنند.

جعبه پاندورا در افسانه‌های یونان جعبه‌ای است که تمامی بلاها و بدبختی‌های ناشناخته انسان در آن نگهداری می‌شود.

شی جینپینگ همچنین از حمایت امارات از کمپین امنیتی پکن در سین‌کیانگ تشکر و قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم شد.

در مقابل، بن زاید نیز از تلاش‌های چین برای حمایت از حقوق اقلیت‌های قومی و منافع آن تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه از اعلام آمادگی کشورش برای ضربه مشترک به عناصر تروریستی و تندرو از جمله جنبش ترکستان شرقی خبر داد که چین آن را به تحریک مسلمانان ایگور برای جدایی متهم می‌کند.

دو طرف همچنین درباره امور تجاری و ابتکار عمل "کمربند و جاده" چین رایزنی کردند. ارزش این ابتکار عمل به یک تریلیون دلار می‌رسد و شامل طرح‌های دریایی، راه آهن و جاده در آسیا، آفریقا و اروپا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه