English

برایان هوک:

آمریکا به عراق جهت افزایش تولید نفت کمک کرده است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت: ما در اقدام‌های دیپلماتیک مهمی فعالیت کرده‌ایم و به عراق نیز از نظر فنی جهت افزایش تولید نفت کمک کرده و بسیار خوشحالیم که حجم قابل توجهی از نفت عراق را به ترکیه وارد کنیم.

آمریکا به عراق جهت افزایش تولید نفت کمک کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از اسپوتنیک،  برایان هوک ،  نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: «ما شاهد بودیم که از ماه مه (خرداد) گذشته به این سو، بیش از 20 کشور صادرات نفت خام خود از ایران را به صفر رسانده‌اند.»

 این مقام آمریکایی در ادامه گفت که واشنگتن یک گزینه به کشورهای دیگر برای همکاری با آمریکا یا تعامل با ایران ارائه داد.

برایان هوک افزود: «هیچ شواهدی دال بر این‌که هرکدام ازاین کشورها در فکر دور زدن تحریم‌های آمریکا باشند، موجود نیست.»

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در ادامه به تعهد واشنگتن در کمک به افزایش تولید نفت عراق   جهت تامین نیازهای نفتی ترکیه و دیگر کشورها با توجه به خاتمه معافیت از تحریم‌های ایران اشاره کرد.

برایان هوک گفت: «ما در اقدام‌های دیپلماتیک مهمی فعالیت کرده‌ایم و به عراق نیز از نظر فنی جهت افزایش تولید نفت کمک کرده و بسیار خوشحالیم که حجم قابل توجهی از نفت عراق را به ترکیه وارد کنیم. این اقدام‌ها همچنان ادامه خواهد یافت تا ترکیه و همچنین تمام کشورهای وارد کننده نفت بتوانند نفت مورد نیاز برای توسعه اقتصاد خود را به دست آورند.»

دولت آمریکا روز گذشته به طور رسمی از اتمام معافیت از تحریم‌های ایران خبر داد و متعاقب آن چین و ترکیه، دو مشتری عمده نفت ایران مخالفت با این اقدام جدید واشنگتن را اعلام کردند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه