English

دیده بان حقوق بشر:

وزیر دفاع افغانستان باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد

دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای خواستار اقدامی قضایی علیه وزیر دفاع جدید افغانستان اسدالله خالد، به دلیل نقض حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی شده است.

 وزیر دفاع افغانستان باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، روز شنبه(22 دی ماه)، دیده بان حقوق بشر خواستار اقدام قضایی علیه وزیر دفاع افغانستان اسدالله خالد به دلیل نقض حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی شده است.  

دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد:"انتصاب خالد به سمت وزارت دفاع افغانستان از سوی اشرف غنی رئیس جمهور این کشور، صرفا هشداری برای کابل نیست بلکه باید هشداری برای پایتخت های قدرت هایی باشد که عمیقا به دولت و ملت افغانستان کمک می کنند". 

دیده بان حقوق بشر گفته است: اتهام هایی از قبیل نقض حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی، همواره در طول خدمت اسدالله خالد به عنوان یک مقام حکومتی با وی همراه بوده اند. این اتهام ها اولین بار زمانی مطرح شدند که خالد فرماندار قندهار بود. در آن زمان شمار زیادی از نظامیان کانادایی در استان قندهار مستقر بودند.

دفتر وزیر دفاع افغانستان تا کنون واکنشی به این موضع گیری دیده بان حقوق بشر نشان نداده است. اسدالله خالد یک مقام ارشد اطلاعاتی افغان است. وی زمانی فرماندار غزنی نیز بوده است و در جریان انجام ماموریت خود، شدیدا توسط بمب گذار انتحاری طالبان آسیب دیده است.

اسد الله خالد از جمله مقام هایی است که به مخالفت با طالبان و پاکستان مشهور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه