English

وزیر خارجه آمریکا به مصر سفر کرد

وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور و وزیر خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد. محور گفتگوهای وی، دادن اطمینان خاطر به مقامات مصر در مورد حمایت همه جانبه آمریکا از آن ها پس از خروج آمریکا از سوریه بوده است.

وزیر خارجه آمریکا به مصر سفر کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، روز پنجشنبه(19 دی ماه) وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو در ادامه تور عربی خود(سفر به 9 کشور عربی خاورمیانه) وارد مصر شد تا با رهبران این کشور دیدار و رایزنی کند. این دیدارها با این هدف انجام می شود تا وزیر خارجه آمریکا، متحدان این کشور در خاورمیانه را مطمئن سازد که خروج آمریکا از سوریه به معنای فراموش کردن متحدان این کشور در منطقه نخواهد بود و ایالات متحده فعالانه از متحدان خود حمایت خواهد کرد.

پمپئو در دیدار با عبدالفتاح السیسی(رئیس جمهور مصر) و سامح الشکری(وزیرخارجه مصر)، راه های گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی دو طرف را بررسی کرده است. پمپئو در این سفر همچنین یک سخنرانی با موضوع اهداف وسیع تر سیاست خارجی دولت ترامپ در خاورمیانه ایراد کرد. سخنرانی پمپئو متمرکز بر مقابله با به اصطلاح تهدید ایران بود. 

پمپئو در پیامی توئیتری، دیدار با سیسی را "سازنده" خوانده است. وی همچنین افزوده است که "ایالات متحده آمریکا قویا در کنار مصر، تعهد این کشور به حفاظت از آزادی مذهبی و مبارزه با افراط گرایی که همه ی دوستان ما در منطقه خاورمیانه را تهدید می کند خواهد ایستاد".  

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه