English

سازمان ملل خواستار تحقیق در مود قتل معترضان سودانی شد

سازمان ملل ضمن دعوت طرف های درگیر در سودان به خویشتنداری، از مقام های سودانی خواست تحقیقات کاملی راجع به کشته شدگان حوادث اخیر در کشورشان انجام دهند.

سازمان ملل خواستار تحقیق در مود قتل معترضان سودانی شد

به گزارش خبرگزاری موج، "استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل در بیانیه ای گفت، گوترش خواستار حفظ آرامش در سودان و خویشتن داری طرف های مختلف است و از مقام های این کشور نیز می خواهد تحقیقات فراگیر و کاملی در خصوص کشته شدگان و همچنین حوادث خشونت بار در این کشور انجام دهند.
دبیر کل سازمان ملل در ادامه با تسلیت به خانواده های کسانی که در اعتراض های اخیر جان باخته اند، بر ضرورت حمایت از آزادی بیان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز تاکید کرد.
شهرهای مختلف سودان از جمله پایتخت این کشور از 28 آذر و در پی افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی، صحنه تظاهرات ضد دولتی است. مقام های سودانی روز پنجشنبه از کشته شدن 19 نفر و از جمله دو نیروی پلیس خبر دادند. این در حالی است که سازمان عفو بین الملل و همچنین مخالفان دولت شمار کشته ها را 37 نفر اعلام کرده اند.
مخالفان دولت سودان طی روزهای گذشته خواستار اتحاد با هم و ادامه تظاهرات تا زمان سرنگونی نظام حاکم بر این کشور شدند.
سودان این روزها با مشکلات اقتصادی مواجه است و تورم در این کشور به 70 درصد رسیده است. بسیاری از شهرها با مشکل کمبود نان و سوخت دست و پنجه نرم می کنند و قیمت این کالاها  افزایش بی سابقه ای را تجربه کرده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه