English

نجات ۱۳ دریانورد شناور خارجی توسط نفتکش ایرانی‎

کشتی نفتکش «آرک» از جمله کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران موفق به نجات ۱۳دریانورد گرفتار در آبهای بین المللی شد.

نجات ۱۳ دریانورد شناور خارجی توسط نفتکش ایرانی‎

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، در پی انتشار اطلاعیه درخواست امداد و نجات دریایی توسط مرکز فرماندهی عملیات نجات دریایی پاکستان در ساعت ۱۰:۴۵ صبح روز ۲۰ ژوئن(٣٠ خرداد)، فرمانده و پرسنل کشتی نفتکش« آرک» بدون فوت وقت به منظور نجات جان ۱۳ دریانورد شناور صیادی «النعیمی» وارد عمل شدند.

کاپیتان «محمد برنجی»، فرمانده کشتی آرک طی گزارشی به امور عملیات شرکت ملی نفتکش ایران و پس از دریافت اعلام خطر از سوی مرکز امداد و نجات کراچی با اعلام آماده باش و به همراهی پرسنل این کشتی برای نجات جان این ۱۳ دریانورد در شرایطی که در حال عزیمت به خلیج فارس بود تغییر مسیر داد و به سمت موقعیت این شناور صیادی در دریای عرب و در جنوب پاکستان حرکت کرد.

‌این عملیات نجات که به دلیل شرایط بسیار بد جوی و دریای طوفانی دارای پیچیدگی های فنی بسیار زیادی بود با انجام مانورهای بسیار فنی کشتی آرک با هدایت فرمانده و پرسنل این نفتکش و پس از انتقال آب، مواد غذایی و نگهبانی از فاصله نزدیک و رسیدن بالگردهای نیروی دریایی پاکستان به محل، حدود ساعت ۱۷ با موفقیت به پایان رسید.

در طول این عملیات، کشتی نفتکش افرامکس آرک با ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط رادیویی بوده است و موفقیت نفتکش آرک نیز توسط این ناوها به فرماندهی چابهار گزارش شد. ‌ پیش از این و در اردیبهشت ماه سال جاری کشتی نفتکش «آپاما» به فرماندهی کاپیتان «مهدی مسیح زاده» ۴ماهیگیر ایرانی گرفتار شده در طوفان را درحوالی جزیره خارک نجات داد.

‌آذرماه سال گذشته هم کشتی نفتکش غول‌پیکر «Stream» به فرماندهی کاپیتان «محمودباغستانی» موفق به نجات ۵ ماهیگیر سریلانکایی شد که قایقشان در آب‌های اقیانوس هند واژگون شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه