English

تحلیل جدید هفته نامه نیوزویک درباره ترامپ منتشر شد

فراتر از دیوانه

در پی اظهارات مداخله جویانه ترامپ درباره بحران کره شمالی، هفته نامه نیوزویک وی را «فراتر از دیوانه» خواند.

فراتر از دیوانه

به گزارش خبرگزاری موج، جنگ لفظی میان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در حالی بالا گرفته که هر روز این دو یکدیگر را «دیوانه»  می نامند.

هفته نامه آمریکایی نیوزویک در شماره اخیر خود ترامپ را «فراتر از دیوانه» نامید. رئیس جمهور آمریکا از چند روز قبل از آغاز سخنرانی های سالانه در مجمع عمومی سازمان ملل، جنگ لفظی با کره شمالی را شدت بخشیده بود. وی در اظهاراتی اون را «مرد موشکی» خوانده بود.

برخی منتقدان این صحبت های ترامپ را حمل بر ضعف کردند و از او به دلیل تاکید بر قدرت نظامی کره شمالی انتقاد کردند. از سوی دیگر در سخنرانی سازمان ملل، ترامپ با صراحت اعلام کرد که در صورت لزوم کره شمالی را نابود خواهد کرد.

منتقدان ترامپ معتقدند که وی نه در تهدید کردن رقیب رویه درستی اتخاذ می کند و نه در تلاش برای جذاب تر کردن شرایط جهت مذاکره میان دو طرف. هیچ یک از رهبران جهان با چنین صراحتی از استفاده از گزینه نظامی سخن به میان نمی آورند تا تحریک طرف مقابل به حساب بیاید.

از نظر منتقدان پس صحبت های ترامپ ماجراجویی های نظامی کیم جونگ اون، به دلیل وجود تهدید مشروع و منطقی جلوه می کند و این موضوع به شدت ایجاد اجماع جهانی علیه پیونگ یانگ را دشوار می سازد.

این نشریه همچنین می نویسد: رویکرد تحریمی آمریکا و اروپا نسبت به کره شمالی با اظهارات دونالد ترامپ، به نتیجهئ نخواهد رسید. در واقع ترامپ بجای آنکه به دنبال پیش گیری از تشدید بحران باشد، آن را از کنترل خارج می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه