English

رانت خواری معاون وزیر دارایی تونس را برکنار کرد

وزیر سرمایه گذاری و همکاری بین المللی تونس که معاون وزیرا دارایی این کشور نیز هست به دلیل حکم داگاه علیه رانت خواری وی از سمتش کناره گیری کرد.

رانت خواری معاون وزیر دارایی تونس را برکنار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، «فاضل عبدالکافی» وزیر سرمایه‌گذاری و همکاری بین‌المللی و جانشین وزیر دارایی تونس پس از آنکه مطلع شد دادگاه در رابطه با یک قضیه گمرکی در سال 2014 علیه وی حکم حبس سه ساله صادر کرده است، از سمتش استعفا کرد.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، عبدالکافی در آوریل 2017 در کنار سمت وزارت سرمایه‌گذاری و همکاری بین‌المللی، منصب جانشین وزیر دارایی را عهده‌دار شده است.

طبق این گزارش، قضیه مربوط به انجام معاملات مالی با ارز خارجی توسط شرکت «تونیزی فالور» است که به عنوان واسطه در بورس فعالیت داشت و عبدالکافی نیز نماینده حقوقی آن بوده است.

عبدالکافی در یک مصاحبه رادیویی گفت که تا کنون از صدور حکم غیابی حبس سه ساله علیه وی مطلع نبوده تا اینکه اوایل آگوست با مشاهده مطالب برخی افراد در فیس‌بوک متوجه این حکم شده است.

حکم صادره علیه عبدالکافی سه سال حبس به اضافه پرداخت غرامت به مبلغ 1.8 میلیون دینار (حدود 640 هزار یورو) است.

این وزیر تونسی در ادامه از کسانی که این مطالب را منتشر کرده‌اند، قدردانی کرد و گفت که به لطف این افراد از حکم صادره مطلع گشته و توانستم 10 آگوست به این حکم اعتراض کنم.

وی افزود که دلیل استعفایش این بوده تا در تاریخ 7 سپتامبر به عنوان یک شهروند عادی و نه یک وزیر در دادگاه حاضر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه